نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 17 دی 1398
ساعت 20:00

به عقیده نینتندو استریمینگ تا ده سال دیگر جانشین کنسول نمی‌شود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ از نظر نینتندو، هنوز حداقل ده سال زمان مانده تا رایانش ابری و بازی استریمی در صنعت بازی فراگیر شود.

درحالی که رایانش ابری و بازی به روش استریمی به سرعت خود را به عنوان جانشین روش مرسوم بازی از طریق سخت‌افزار خانگی مطرح می‌کند، نینتندو معتقد است که این روش تا جایگزینی کامل با کنسول‌ها حداقل ده سال زمان فاصله دارد. پیرامون بازی به روش استریمی، گوگل سال گذشته رسما پلتفرم استریمی اختصاصی خود یعنی Google Stadia را راه‌اندازی کرد؛ این لانچ هم البته با مشکلات زیادی همراه بود و این پلتفرم به گزارش کاربران هنوز هم کمبودها و نقص‌هایی را نشان می‌دهد. جدای از گوگل، مایکروسافت به عنوان یک بازیگر قدیمی‌تر این صنعت نیز پلتفرم اختصاصی xCloud را معرفی کرده بود و سونی نیز از سال‌ها پیش، سرویس مشابه Playstation Now را راه‌اندازی کرده است.

با در نظر گرفتن اینکه همه نشانه‌ها، از حرکت صنعت گیم به سمت تجربه استریمی بازی‌ها روی نمایشگرهای مختلف، به جای تجربه آن‌ها صرفا از طریق سخت‌افزارهای بومی دارند، شونتارو فوروکاوا رئیس نینتندو تحلیل متفاوتی دارد. او که اخیرا با نشریه ژاپنی Nikkei مصاحبه کرده است، گفته که این موضوع که پلتفرم‌های ابری نظیر Stadia، PlayStation Now یا xCloud بتوانند در جلب نظر عموم موفق ظاهر شوند کاملا وجود دارد، با این حال او معتقد است که این اتفاق در آینده‌ای نزدیک رخ نمی‌دهد. به گفته او، درواقع بعید می‌داند که حداقل تا ۱۰ سال آینده هم این تکنولوژی تا حد لازم برای رقابت با سخت‌افزارهای بومی، قدرتمند و قابل رقابت شود.

با توجه به راه‌اندازی چندین ساله PS Now، مشکلات مختلف لانچ Stadia و صحبت‌های فیل اسپنسر درباره xCloud که این روش به این زودی نمی‌تواند جانشین کامل کنسول‌ها و سخت‌افزارهای بومی شود، می‌توان گفت که صحبت‌های رئیس نینتندو منطقی به نظر می‌رسد. این روش گرچه بازیکن را از یک سخت‌افزار بومی و ثابت، دانلود بازی، آپدیت بازی و ... بی‌نیاز می‌کند، ولی همچنان مشکلاتی در بخش وجود تاخیر در فرامین و عملکردها، نیاز به اینترنتی بسیار پرسرعت و همچنین با سقف حجم دیتای بسیار بالا نیز مواجه است که برای بسیاری از بازیکنان، همچنان نمی‌تواند جانشین کامل یک سخت‌افزار بومی تلقی شود.

با وجود باور فوروکاوا به این نظر، او البته این موضوع که نینتندو باید همیشه تمرکز خود را روی سخت‌افزار خانگی بگذارد نیز رد می‌کند. او گفته که «این موضوع بی معناست که ما فقط و فقط روی یک روش برای بازی کردن متمرکز شویم و آن هم متکی به سخت‌افزار بومی باشد. در این زمان همین که مخاطبانتان شروع به گفتن این کنند که می‌توانند به جای این سخت‌افزارها بازی‌ها را روی کنسول‌های دیگر یا گوشی‌های هوشمند تجربه کنند، کار شما تمام شده است».

با در نظر گرفتن این گزارش، به نظر نینتندو برنامه‌های خودش برای ورود به بازار بازی به روش استریمی را دارد، اما برای این کار فرصتی ۱۰ ساله را برای خود درنظر گرفته است. این شرکت همراه با کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ، چندین سال است که در بازار جهانی صنعت گیم موفق است و این کنسول‌ها و بازی‌های عرضه شده بر آن، معمولا در صدر فهرست‌های فروش و بازخوردهای مثبت هم قرار دارند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.