نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 22 دی 1398
ساعت 14:00

PS5 همراه با چند بازی انحصاری عرضه می‌شود

4.5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک گزارش جدید فاش می کند که سونی همزمان با لانچ پلی‌استیشن 5، چند بازی انحصاری برای آن عرضه می‌کند.

در حالی که مایکروسافت وعده داده که حداقل تا دو سال اول عرضه Xbox Series X، این دستگاه عناوین انحصاری نخواهد داشت و بازی‌های فرست پارتی، برای کنسول ایکس‌باکس وان و ویندوز هم عرضه می‌شوند، یک گزارش تازه فاش می‌کند که سونی قرار نیست این استراتژی را دنبال کند و مثل سابق، بازی‌های فرست پارتی خود برای PS5 را انحصارا برای همین کنسول عرضه می‌کند. در همین گزارش، اشاره شده که کنسول نسل نهمی سونی با «چند بازی انحصاری» عرضه خواهد شد که قطعا خبر بزرگی برای طرفداران پلی‌استیشن خواهد بود.

منشا گزارش جدید، صحبت‌های تازه جیسون شرایر (Jason Schreier) خبرنگار معروف صنعت گیم از وب‌سایت کوتاکو است که این اطلاعات را در جریان یک برنامه پادکست به اشتراک گذاشته است. او در این زمینه به اطلاعات کسب شده از منابع داخلی اشاه کرده و گفته که قصد ندارد درباره این عناوین انحصاری صحبتی کند. لازم به ذکر است که در صنعت بازی‌های ویدیویی، شرایر به عنوان یک خبرنگار پرنفوذ شناخته می‌شود که روابط گسترده‌ای با بازیسازان و مدیران این صنعت دارد و به همین خاطر، می‌توان این اطلاعات را کاملا جدی گرفت. شما در ادامه این بخش از صحبت‌های جیسون شرایر را مشاهده می‌کنید:

من اسامی تعدادی از بازی‌های زمان لانچ PS5 را شنیده‌ام. از آن‌ها فعلا نام نمی‌برم چون احتمالا در آینده باید گزارش‌های مرتبطی درباره آن‌ها کار کنم. ولی آن عناوین قرار است به صورت «فقط برای PS5» باشند.

با در نظر گرفتن اینکه مت بوتی اخیرا از استراتژی عناوین انحصاری مایکروسافت برای کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس صحبت کرده بود، این اطلاعات جدید از جانب شرایر بسیار مهم درنظر گرفته می‌شود. در این صحبت نه تنها مشخص می‌شود که سونی از سنت همیشگی کنسول‌سازان و عرضه بازی‌های جدید صرفا برای کنسول‌های جدید پیروی می‌کند، بلکه آن‌ها یک لانچ بزرگ همراه با چند عنوان انحصاری را هم برای پلی‌استیشن ۵ درنظر گرفته‌اند.

گفتنی است که مایکروسافت و سونی، هر دو اسامی کنسول‌های نسل بعد و مشخصاتی کلی از سخت‌افزار آن‌ها را اعلام کرده‌اند. انتظار می‌رود که در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو جزئیات بیشتری از PlayStation 5 و Xbox Series X منتشر شود؛ جزئیاتی نظیر مشخصات دقیق سخت‌افزاری، سرویس‌های جدید، بازی‌های زمان عرضه، قیمت، تاریخ عرضه دقیق و ... از جمله مهم‌ترین مواردی است که طرفداران منتظر شنیدن آن‌ها هستند.

هر دو کنسول پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس قرار است در تعطیلات اواخر سال ۲۰۲۰ وارد بازار شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.