نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 23 دی 1398
ساعت 20:00

Xbox در عناوین انحصاری تمایلی به رقابت همه‌جانبه با سونی ندارد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ رئیس Xbox Game Studios گفته که آن‌ها بیشتر از رقابت همه جانبه، روی عمل کردن به وعده‌های خودشان متمرکز هستند.

مایکروسافت و سونی، هر دو در اواخر سال ۲۰۲۰ کنسول‌های جدید خود را بری رقابت در نسل نهم کنسول‌های بازی خانگی وارد بازار می‌کنند. یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید هر کدام از این دو کنسول جدید، وجود عناوین انحصاری است که توسط تیم‌های داخلی ساخته شده‌اند و عمدتا نمی‌توان آن را روی پلتفرم رقیب پیدا کرد. درحالی که این فاکتور، یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در پدیده «نبرد کنسول‌ها» است، به نظر می‌رسد که این نبرد بیشتر در میان مشتریان دیده می‌شود و شرکت‌های سازنده صرفا به دنبال کردن برنامه‌ها و استراتژی‌های خودشان می‌پردازند.

در طول نسل هشتم، سونی و پلی‌استیشن 4 اقدام به انتشار بازی‌های انحصاری بزرگ و زیادی کردند و این پلتفرم، تقریبا در هر سال از عمر خود شاهد عرضه چند بازی انحصاری بزرگ و موردتحسین عمومی بود. در مقایسه، مایکروسافت و ایکس‌باکس وان با توجه به ضعف در کمپین فروش اولیه، از میانه نسل استراتژی دیگری در پیش گرفتند و بیش از هرچیز دیگر روی ارائه «سرویس‌های مشتری پسند» متمرکز شدند. حال و با توجه به اینکه شروع نسل نهم به معنای شروع یک رقابت تازه است، بسیاری منتظر این هستند تا بدانند دو شرکت قرار است چگونه در زمینه عناوین انحصاری با یکدیگر رقابت کنند. با توجه به صحبت‌های تازه مت بوتی، رئیس تیم Xbox Game Studios که وظیفه هماهنگی و مدیریت استودیوهای فرست پارتی مایکروسافت را دارد، گفته که این شرکت چندان تمایلی ندارد تا در موضوع عناوین انحصاری، به یک رقابت تمام و کمال با سونی بپردازد. او در این رابطه گفت:

اول از هرچیز باید گفت که سونی کار فوق‌العاده‌ای را در چندین عرصه از جمله ساختن یک جامعه مخاطبان، مشخصا فروش کنسول و تولید چندین و چند بازی بسیار بزرگ توسط تیم‌های داخلی خودش انجام داده است. من سعی می‌کنم از ایجاد کردن این فضا که ما قصد داریم به یک رقابت تمام و کمال با سونی برویم جلوگیری کنم و درعوض، فکر می‌کنم که وظیفه ما این است که روی چند موضوع متمرکز شویم. اول از همه ما باید به آنچه که وعده دادیم پایبند باشیم. بنابراین اگر می‌گوییم که قصد عرضه چیزی را در تاریخ تعیین شده‌ای داریم، ما حتما باید کار را به موقع تکمیل کنیم که این نیازمند فرایندهای اجرایی بهتر است. مورد دیگر این است که ما باید به ساخت دنیاها، خطوط داستانی و شخصیت‌هایی که بتوانند فراتر از نسل‌های مختلف، پلتفرم‌ها و دستگاه‌های مختلف عمل کنند ادامه دهیم.

مت بوتی پیش از این نیز تایید کرده بود که همه عناوین معرفی شده انحصاری برای Xbox Series X، حداقل تا دو سال اول، برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان و همچنین ویندوز هم عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که کنسول نسل نهمی ایکس‌باکس سری ایکس، قرار است در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ وارد بازار شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.