نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 05 بهمن 1398
ساعت 14:00

در یک نظرسنجی ۱۰ درصد از بازیسازان روی عناوین نسل نهم کار می‌کنند

4 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ براساس نظرسنجی کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی (GDC)، حدود ۱۰ درصد از بازیسازان مشغول کار روی عناوین کنسول‌های نسل نهمی هستند.

کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان گیم (GDC)، در طول هشت سال گذشته اقدام به ارسال نظرسنجی در میان توسعه‌دهندگان و بازیسازان مختلف کرده و از آن‌ها در موضوعات متنوعی نظرخواهی کرده است. این نظرسنجی‌ها که معمولا در طول سال ارسال و جمع‌آوری می‌شوند، چند هفته مانده به برگزاری کنفرانس نیز به صورت عمومی منتشر می‌شوند. با در نظر گرفتن مشخص شدن نتایج نظرسنجی امسال، حالا فاش شده که حدود ۱۰ درصد از کل بازیسازان این جامعه آماری GDC، مشغول کار روی بازی‌هایی هستند که قرار است برای کنسول‌های بازی خانگی بعدی منتشر شوند.

با توجه به آمارها، به نظر می‌رسد که کنسول بعدی پلی‌استیشن یعنی PlayStation 5، درحال حاضر محبوب‌تر از کنسول رقیب یعنی Xbox Series X است؛ این با توجه به پاسخ حدود ۱۱ درصد از بازیسازان بوده که وضعیت خود را درحال کار روی ساخت یک بازی برای این پلتفرم مشخص کرده‌اند. لازم به ذکر است که البته کنسول ایکس‌باکس سری ایکس (در نظرسنجی با عنوان Project Scarlett)، پلتفرم مشخص شده فعلی برای ۹ درصد از بازیسازان ذکر شده است. همچنین با توجه به اینکه نظرسنجی تا قبل از رونمایی رسمی Xbox Series X خاتمه یافته، آمارهای مربوط به کنسول بعدی ایکس‌باکس احتمالا چندان دقیق نیست.

در نظرسنجی اخیر، مشخص شده که اکثریت بازیسازان از پلتفرم پی‌سی (۵۶ درصد) و بعد موبایل (۳۹ درصد) به عنوان مقصد برای بازی‌های درحال ساخت فعلی خود نام برده‌اند. از دیگر بخش‌های جالب نظرسنجی، امسال حدود ۵۴ درصد از بازیسازان از ایجاد اتحادیه‌ها برای حمایت از حقوق بازیسازان دربرابر ناشرین حمایت کردند که این رقم، در سال قبل ۴۷ درصد بود. به علاوه در آمارهای امسال، نشان از رشد علاقه بازیسازان برای ساخت محتوا برای پلتفرم‌های VR و AR هم دیده می‌شود.

هر دو پلتفرم نسل نهمی PS5 و Xbox Series X قرار است در تعطیلات پایان سال ۲۰۲۰ وارد بازار شوند. رویداد GDC 2020 نیز قرار است در فاصله روزهای ۱۶ تا ۲۰ مارس (۲۶ اسفند - ۱ فروردین) برگزار شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.