نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 11 بهمن 1398
ساعت 14:00

معرفی سرویس Rainway برای تجربه استریمی بازی‌های PC در ایکس‌باکس

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازیکنان ایکس‌باکس به زودی با سریس جدید Rainway، امکان تجربه استریمی بازی‌های پی‌سی در کنسول را پیدا می‌کنند.

مایکروسافت اخیرا از سرویس جدیدی به نام Rainway رونمایی کرده که به کاربران رایانه‌های شخصی با ویندوز ۱۰، این امکان را می‌دهد که بازی‌های اجرایی را از طریق یک ارتباط اترنت یا اتصال Wi-Fi در Xbox One تجربه کنند. این اپلیکیشن که در حال حاضر به شکل بتا و آزمایشی عرضه شده، هم‌اکنون به صورت رایگان در فروشگاه مایکروسافت قرار دارد. لازم به ذکر است که بازی‌های پی‌سی -  ویندوز ۱۰ با این اپ، همچنان در پی‌سی اجرا می‌شوند و تجربه بازی از طریق روش استریم از طریق ایکس‌باکس وان انجام می‌شود. این ویژگی گرچه به عنوان یک سرویس انقلابی نخواهد بود، ولی به هر ترتیب سرانجام بازیکنان ایکس‌باکس می‌توانند به تجربه برخی از بازی‌ها نظیر Nioh، Journey، Beyond Two Souls، Shenmue 3 و Detroit: Become Human به روش استریم بپردازند.

اپلیکیشن Rainway در حال حاضر به صورت آزمایشی و بتا در دسترس قرار دارد و همان‌طور که اشاره شد، امکان استریم کردن بازی‌های اجرایی رایانه‌های شخصی - ویندوز ۱۰ در ایکس‌باکس وان را با یک اتصال Wi-Fi یا ethernet می‌دهد. با در نظر گرفتن اینکه بازی‌های انحصاری چندانی در ادامه سال ۲۰۲۰ در راه Xbox One نیست، به نظر می‌رسد که این سرویس جدید امکان تجربه هرچند غیرمستقیم برخی عناوین انحصاری PC را در این کنسول بدهد.

مایکروسافت در تعطیلات پایان سال ۲۰۲۰، قرار است کنسول نسل نهمی Xbox Series X را جایگزین پلتفرم فعلی خود کند؛ کنسولی که غیر از برخوردار بودن از مشخصات سخت‌افزاری بسیار قدرتمندتر، از ویژگی Backward Compatibility و استفاده از همه بازی‌های کنسول‌های قبلی ایکس‌باکس نیز برخوردار است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.