نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 11 بهمن 1398
ساعت 20:00

به گفته EA قدرت کنسول‌های نسل بعد به شکل اساسی بیشتر هستند

1 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته کمپانی الکترونیک آرتز، قدرت PlayStation 5 و Xbox Series X به شکل اساسی بالاتر از سخت‌افزارهای فعلی هستند.

EA به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ناشرین و بازیسازان جهان، اخیرا در جریان گزارش مالی خود به سرمایه‌گذاران این شرکت، اشاره جالبی هم به کنسول‌های نسل بعدی سونی و مایکروسافت کرده و گفته که کارهایی که در این سخت‌افزارها قابل انجام است، بازیکنان را «حیرت‌زده» خواهد کرد. لازم به ذکر است که سونی و مایکروسافت، هر دو در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ قصد عرضه کنسول‌های جانشین PS4 و XBox One را دارند و با توجه به گزارش‌ها، این کنسول‌های جدید غیر از ارتقاهای گسترده سخت‌افزاری، از طیف متنوعی از ویژگی‌ها و سرویس‌های جدید هم پشتیبانی می‌کنند.

با توجه به گزارش مالی اخیر الکترونیک آرتز، به نظر می‌رسد که این کمپانی از آمادگی کامل برای تولید بازی برای سخت‌افزاری نسل نهم سونی و مایکروسافت برخوردار است. بلیک یورگنسن سخنگوی این شرکت، گرچه به هیچ بازی خاصی اشاره نکرده که مقصد آن‌ها PS5 یا Xbox Series X باشد، با این حال در پاسخ به سوال‌ها پیرامون محتواهای شرکت برای کنسول‌های جدید این گونه پاسخ داده است:

قدرت سخت‌افزاری که کنسول‌های نسل بعد ارائه می‌کنند، به شکلی اساسی بالاتر از کنسول‌های فعلی هستند. ما می‌توانیم کارهای بسیار بیشتری [با PS5 و Xbox Series X] انجام دهیم. کارهایی که درحال انجام آن هستیم باعث حیرت بازیکنان خواهد شد... این کنسول‌ها امکان ساخت بازی‌ها با «نوآوری‌های بیشتر» را نه فقط به ما، بلکه به همه بازیسازان در این صنعت می‌دهد. این فقط شامل ساخت بازی‌ها با پیچیدگی‌ها و جزئیات بیشتر نیست و حتی می‌تواند به خلق ژانرهای جدید هم بیانجامد.

با در نظر گرفتن همه خبرها پیرامون سخت‌افزارهای نسل بعد، این اظهارنظر می‌تواند یک بار دیگر نشان دهد که PS5 و Xbox Series X تا چه میزان مورد استقبال بازیسازان قرار گرفته است، و برای بازیکنان حتی ممکن است بسیار قوی‌تر از آنچه تا به امروز فرض می‌شد نیز باشند. سونی و مایکروسافت هنوز به صورت رسمی مشخصات سخت‌افزاری، بازی‌های روز عرضه، سرویس‌ها و ... از این کنسول‌ها را اعلام نکرده‌اند. انتظار می‌رود که رونمایی‌های رسمی و اطلاعیه‌های کامل‌تر در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو به اشتراک گذاشته شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.