نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 16 بهمن 1398
ساعت 09:00

عرضه جهانی PS4 به 108٫9 میلیون دستگاه رسید

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی با عرضه ۶٫۱ میلیون PS4 دیگر در سه ماهه سوم سال مالی جاری، حالا مجموعا حدود ۱۰۹ میلیون پلی‌استیشن 4 در بازارهای جهانی عرضه کرده است.

سونی در اوایل ماه گشته میلادی و در جریان رویداد CES 2020، رسما از لوگوی کنسول بعدی خود یعنی PS55 رونمایی، و آمارهای جالبی هم از وضعیت کنسول PS4 منتشر کرد. براساس آمار قبلی، این کنسول فروش جهانی حدود ۱۰۶ میلیون واحدی را تاکنون داشت و حالا در آمارهای جدیدتر، سونی این رقم را به 108٫9 میلیون دستگاه تغییر داده است. لازم به ذکر است که این آمار در جریان گزارش مالی سه ماهه سوم از سال مالی ۲۰۱۹ - ۲۰۲۰ است که سونی تنها در همین بازه زمانی سه ماهه، ۶٫۱ میلیون کنسول در سطح جهان به فروش رسانده است.

آمارهای جدید گرچه همچنان نشان دهنده فعال بودن بازار کنسول‌های بازی خانگی نسل هشتمی در آخرین سال از پشتیبانی کامل خودشان هستند، با این وجود در صورت مقایسه، سونی در سه ماهه سوم از سال مالی گذشته مجموعا ۸٫۱ میلیون کنسول PS4 عرضه کرده بود که نشان از افت ۲ میلیون واحدی دارد. با در نظر گرفتن گزارش تازه، سونی پیش‌بینی کرده که تا انتهای سال مالی جاری در ۳۱ مارس (۱۲ فروردین ۹۹)، شرکت در مجموع کل این سال میزان فروش PS4 را به ۱۳٫۵ میلیون دستگاه برساند. با در نظر گرفتن اینکه در تعطیلات پایان سال ۲۰۲۰ پلی‌استیشن 5 هم عرضه خواهد شد، به نظر می‌رسد که پیش‌بینی سونی برای پایان سال مالی منطقی باشد.

پیرامون آمار جدید مشترکین سرویس PlayStation Plus، سونی گفته که تا پایان دسامبر ۳۸٫۸ میلیون مشترک فعال برای سرویس وجود داشته است. این میزان حدود ۲٫۵ میلیون مشترک بیشتر از بازه زمان مشابه در سال گذشته است. با توجه به فروش ۸۱٫۱ میلیون بازی از طریق فروشگاه دیجیتالی پلی‌استیشن، سونی گفته که ۴۹ درصد از مجموع فروش و درآمدها مرتبط با این بخش بوده است. این میزان نیز در صورت مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته کاهش ۶٫۱ میلیونی نشان می‌دهد. در همین ارتباط، سونی اخیرا هم اعلام کرده بود که تاکنون بیش از یک میلیارد بازی برای پلی‌استیشن 4 به فروش رسیده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.