نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 21 بهمن 1398
ساعت 09:00

PS5 و Xbox Series X اکثر بازی‌های کنسول‌های قبلی را اجرا می‌کنند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مدیرعامل یوبی‌سافت درباره ویژگی backward compatibility کنسول‌های بعدی سونی و مایکروسافت اظهارنظرهای جالبی انجام داده است.

سونی و مایکروسافت در دوره اولیه عرضه کنسول‌های فعلی PS4 و Xbox One ویژگی backward compatibility یا پشتیبانی از بازی‌های منتشر شده روی کنسول‌های پیشین خود را کنار گذاشتند. این تصمیم ظاهرا به دلایل فنی و سخت‌افزاری مورداجرا قرار گرفت، اما با گذشت چند سال از آن دوره، مایکروسافت به تدریج این ویژگی را به صورت مورد به مورد برگرداند و امکان تجربه بسیاری از بازی‌های کنسول‌های قبلی ایکس‌باکس را فراهم کرد. هر دو کنسول فعلی سونی و مایکروسافت، در تعطیلات پایان سال ۲۰۲۰ با پلتفرم‌های جدیدتر PS5 و Xbox Series X جایگزین خواهند شد؛ کنسول‌هایی که بنا به اعلام سازندگان از ویژگی backward compatibility هم پشتیبانی خواهند کرد.

درحالی که هنوز پرسش‌های زیادی درباره ویژگی مذکور در کنسول‌های نسل بعدی بازی وجود دارد، ایوس گیلموت مدیرعامل شرکت یوبی‌سافت، صحبت‌های تازه‌ای را در این رابطه و در جریان جلسه گزارش مالی سه ماهه شرکت مطرح کرده است.

آن دو کنسول، امکان اجرای تقریبا همه بازی‌های موجود در کاتالوگ کنسول‌های قبلی را دارند. این مورد چیز جدیدی در صنعت خواهد بود و به نسل‌های قدیمی‌تر کمک می‌کند تا کار خود را برای چندین سال دیگر در کنسول‌های بزرگ‌تر ادامه دهند.

صحبت‌های تازه گیلموت خصوصا در بخش «کنسول‌های قبلی خودشان» جالب توجه است. ویژگی backward compatibility مایکروسافت در ایکس‌باکس وان، همین حالا هم اجازه اجرای بسیاری از بازی‌های کنسول قبلی یعنی Xbox 360 و البته تعدادی از عناوین Xbox اولیه را هم می‌دهد و می‌توان انتظار داشت که همه این عناوین، در کنار بازی‌های Xbox One در کنسول جدیدتر اجرا شوند. با این حال پیرامون PS5 موضوع کمی متفاوت است و تا به حال آنچه قطعی بوده، پشتیبانی کنسول از بازی‌های PS4 می‌باشد. به این ترتیب صحبت‌های گیلموت می‌تواند امیدواری‌هایی را برای قابلیت اجرای بازی‌های کنسول‌های قبل از PS4 ایجاد کند. از طرفی، عبارت کنسول‌های قبلی می‌تواند صرفا اشاره به همان PS4 و Xbox One هم باشد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.