نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 21 بهمن 1398
ساعت 15:00

امکان معرفی GTA 6 در رویداد رونمایی PS5 وجود دارد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ صحبت‌های اخیر مدیرعامل شرکت Take Two احتمال معرفی بازی GTA VI در رویداد رونمایی PS5 را تقویت کرده است.

با توجه به آمارهای فروش اخیر ارائه شده توسط پلی‌استیشن، به نظر می‌رسد که بازی Grand Theft Auto 5 در سال ۲۰۲۰ نیز همچنان و پس از گذشت بیش از شش سال از زمان عرضه اولیه، می‌تواند به صدرنشینی در میان عناوین پرفروش ماهانه ادامه دهد. کمپانی سازنده این بازی یعنی Rockstar Games ، گرچه در سال ۲۰۱۸ اقدام به انتشار بازی جدید Red Dead Redemption 2 کرده بود، با این حال مهم‌ترین سوال طرفداران درحال حاضر پیرامون بازی بعدی سری Grand Theft Auto یعنی GTA 6 است. در همین زمینه، جدای از شایعات اخیر که به احتمال رونمایی از این بازی در جریان رویداد معرفی کنسول بعدی سونی یعنی PS5 می‌پرداخت، کمپانی مالک راک‌استار یعنی Take-Two هم اظهارنظر جالبی کرده که به عقیده برخی، می‌تواند اشاره به رونمایی نزدیک از GTA 6 باشد.

Take-Two در هفته گذشته اقدام به برگزاری جلسه گزارش مالی سه ماهه خود کرد و اطلاعات تازه‌ای را پیرامون موضوعاتی مختلف به اشتراک گذاشت. در این زمینه می‌دانیم که هر دو بازی جدید راک‌استار یعنی GTA 5 و Red Dead Redemption 2 فروش عظیم و خیره‌کننده‌ای در ۱۲ ماه اخیر داشتند که درواقع بازی دوم یعنی RDR 2، حالا در جایگاه دوم پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ راک‌استار هم قرار گرفته است. با این حال باید توجه داشت که فروش این بازی احتمالا هرگز به GTA 5 نخواهد رسید و این بازی هنوز هم با قدرت به فروش در پلتفرم‌های مختلف ادامه می‌دهد. با توجه به محبوبیت بسیار بالای بازی GTA 5 و خصوصا ماد GTA Online، ممکن است این احتمال پیش بیاید که راک‌استار در ادامه کار و برای سال‌های متوالی آینده نیز تنها به پشتیبانی از همین بازی ادامه داده و از عرضه بازی بعدی سری صرف نظر کند؛ احتمالی که براساس گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌ها چندان قوی نیست.

Strauss Zelnick مدیرعامل تیک تو، اخیرا در جریان گزارش مالی این شرکت گرچه به هیچ بازی جدید و در صف عرضه خاصی از جانب راک‌استار اشاره نداشت، ولی یک بخش از صحبت‌های او می‌تواند اشاره به بازی GTA 6 باشد.

طرفداران در ادامه می‌توانند انتظار عرضه چندین بازی جدید از مهم‌ترین فرنچایزهای شرکت را داشته باشند. این عناوین به زودی و در طول ماه‌های جاری معرفی خواهند شد.

این بخش از صحبت‌ها که اشاره به «مهم‌ترین فرنچایزهای شرکت» دارد، به شکل بالقوه می‌تواند شامل راک‌استار و سری بازی GTA هم باشد. تیک تو همچنین این وعده را هم داده که بازی‌ها جدید از مهم‌ترین فرنچایزهای شرکت قرار است ظرف ماه‌های پیش رو معرفی شوند؛ ماه‌هایی که خصوصا برای بازیکنان پلتفرم‌های کنسولی، بیش از هر چیز به دوره رونمایی‌ها و انتشار اطلاعات جدید از PS5 و Xbox Series X اختصاص دارد. در این زمینه گرچه همه این موارد به صورت گمانه‌زنی مطرح هستند، ولی همه این موارد در کنار یکدیگر می‌تواند به شایعه معرفی بازی GTA 6 در رویداد احتمالی رونمایی از PS5 در فوریه 2020 رنگ و بوی جدی‌تری ببخشد. از طرفی دیگر، البته این احتمال نیز وجود دارد که GTA در میان فرنچایزهای بزرگ شرکت، که به زودی معرفی می‌شوند هیچ جایگاهی هم نداشته باشد و تیک تو عناوین بزرگ دیگری را برای معرفی درنظر دارد.

در هر صورت باید بیشتر منتظر ماند تا مشخص شود که این گونه گمانه‌زنی‌ها درنهایت درست خواهند بود یا خیر.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.