نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 30 بهمن 1398
ساعت 15:00

تجربه بین نسلی Rainbow Six Siege در کنسول‌های جدید تایید شد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یوبی‌سافت تایید کرده که امکان بازی بین نسلی Rainbow Six Siege در روز اول عرضه PS5 و Xbox Series X وجود دارد.

بازی چندنفره آنلاین و تاکتیکی Rainbow Six Seige حالا در پنجمین سال عرضه خود نیز با قدرت به کارش ادامه می‌دهد و آمارهای بازیکنان فعال در آن نیز مرتبا با افزایش مواجه است. با در نظر گرفتن ماهیت آنلاین و تکاملی بازی که اجازه پشتیبانی از آن را برای چندین سال دیگر نیز می‌دهد، یکی از مهم‌ترین سوالات طرفداران، درباره برنامه‌های یوبی‌سافت برای این بازی پیرامون از راه رسیدن کنسول‌های نسل بعدی است. در این ارتباط، یوبی‌سافت اخیرا تایید کرده که این بازی در روز لانچ دو کنسول PS5 و Xbox Series X در دسترس قرار می‌گیرد و امکان تجربه بین نسلی یا Cross-Gen نیز وجود خواهد داشت.

با در نظر گرفتن تاییدیه اخیر، حال مشخص می‌شود که یوبی‌سافت برنامه‌ای برای عرضه نسخه‌های مخصوص بازی Rainbow Six Siege برای Xbox Series X و PlayStation 5 را دارد که برای انتشار در روز اول عرضه این دو کنسول نیز برنامه‌ریزی شده است. به علاوه، این بازی روی کنسول‌های بعدی به صورت بین نسلی نیز قابل تجربه است که این، به معنای تجربه آنلاین و مشترک میان بازیکنان PS4 با PS5 و یا بازیکنان Xbox One با Xbox Series X است. این شرکت همچنین ادامه توسعه و انتشار بروزرسانی برای نسخه فعلی بازی را هم تایید کرده و گفته که نسخه فعلی و نسل هشتمی بازی نیز به شکل کامل پشتیبانی خواهد شد.

در بخش دیگری از مصاحبه اخیر، یوبی سافتهبه این نکته نیز اشاره کرده که آن‌ها کاملا آمادگی پشتیبانی از بازی به صورت بین پلتفرمی را حتی بین بازیکنان PS4 و Xbox One هم دارند، ولی این کار جلوتر از هرچیز به توافق میان سونی و مایکروسافت احتیاج دارد. Athanassoff از یوبی‌سافت در این رابطه گفت:

ما واقعا دوست داریم که یک حالت بین پلتفرمی کامل، و امکان matchmaking میان بازیکنان Xbox و PlayStation را در بازی قرار بدهیم. و امیدواریم که این اتفاق سرانجام رخ بدهد چون همان‌طور که اشاره کردم، این یک حرکت سراسری است که در صنعت طی می‌شود و واقعا هیچ چیز نمی‌تواند مانع آن شود. این موضوع حالا فقط به زمان وقوع آن برمی‌گردد.

لازم به ذکر است که هر دو کنسول بعدی سونی و مایکروسافت، از ویژگی backwards compatibility برخوردار هستند و بسیاری از بازی‌های کنونی نسل هشتمی، در کنسول‌های جدید نیز قابل اجرا هستند. همین ویژگی این امکان را به یوبی‌سافت می‌دهد که به پشتیبانی از بازی Rainbow Six Siege در هر دو نسل هشتم و نهم کنسول‌ها را ادامه دهد و برنامه خود برای افزودن ۱۰۰ اپراتور جدید به بازی در طول ده سال آینده را پیگیری کند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.