نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 02 اسفند 1398
ساعت 18:00

Xbox Series X سخت‌افزار مخصوصی برای صدا دارد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک سند مرتبط با پرزنتیشن رویداد GDC 2020، فاش می‌کند که ایکس‌باکس بعدی از یک شتاب‌دهنده سخت‌افزاری اختصاصی برای صدا برخوردار است.

کنسول‌های نسل نهمی و جانشین ایکس‌باکس وان موسوم به Xbox Series X، طبق اعلام قبلی قرار است در تعطیلات پایان سال ۲۰۲۰ وارد بازارهای جهانی شود و مایکروسافت، تاکنون اطلاعات مختلفی را هم پیرامون آن منتشر کرده است. طرفداران حالا جدای از طراحی ظاهری کنسول و کنترلر آن، از کلیات دیگری نظیر پشتیبانی از قابلیت backwards compatibility، استفاده از پردازشگرهای سفارشی‌سازی شده Zen 2، استفاده از RAM GDDR 6 و ... مطلع هستند و انتظار می‌رود که جزئیات دقیق و مرتبط با هر کدام از این موارد نیز به زودی به اشتراک گذاشته شود. پیرامون ویژگی‌های سخت‌افزاری کنسول، اخیرا یک توضیح متنی در یک سند مرتبط با رویداد GDC 2020 فاش می‌کند که کنسول جدید ایکس‌باکس، یک سخت‌افزار اختصاصی مرتبط با صدا نیز دارد.

در این رابطه البته هنوز چیزی به شکل رسمی اعلام نشده، ولی یک سند پرزنتیشن GDC برای یکی از پنل‌های این رویداد، به این نکته اشاره کرده که Xbox Series X توان اختصاصی ویژه‌ای برای قدرت اسپیکرهای خود کنار گذاشته است. پنل مذکور که قرار است توسط مایکروسافت در جریان رویداد Game Developer Conference 2020 برگزار شود، با عنوان «Building Audio Gateways Into Immersive Worlds With Spatial Sound» خواهد بود و روی مقوله طراحی صدا برای کنسول بعدی ایکس‌باکس تمرکز خواهد داشت. در این سند، ذکر شده که کنسول جدید از یک «شتاب‌دهنده سخت‌افزاری اختصاصی» برای صدا بهره می‌برد.

پیرامون ویژگی صدا، سونی نیز قبلا اعلام کرده بود که کنسول پلی‌استیشن 5 قرار است تحولات زیادی را در زمینه صدا از طریق تکنولوژی جدید «3D Audio یا صدای سه‌بعدی» داشته باشد. با این حال این شرکت، اخیرا اعلام کرده که به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا از مشارکت در رویداد GDC 2020 انصراف داده است.

رویداد GDC 2020 از روز ۱۶ مارس (۲۶ اسفند) کار خود را شروع خواهد کرد و پنل مذکور مایکروسافت نیز قرار است در روز ۱۸ مارس (۲۸ اسفند) برگزار شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.