نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 05 اسفند 1398
ساعت 09:00

CD Projekt حالا دومین شرکت بازی‌سازی بزرگ اروپا است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی لهستانی CD Projekt RED با ارزش‌گذاری بیش از ۸ میلیارد دلار، به دومین کمپانی بزرگ بازی‌سازی در اروپا تبدیل شده است.

استودیو محبوب CD Projekt RED، از زمان تاسیس تاکنون همواره روند رشد مناسبی را دنبال کرده و خصوصا از سال ۲۰۱۵ و پس از عرضه بازی The Witcher 3، این نمودار، رشد خودش را حتی با شتاب بیشتری نیز پیگیری کرده است. با در نظر گرفتن موفقیت حاصل از عرضه آن بازی، این کمپانی لهستانی در سال ۲۰۱۷ به مبلغ ۱٫۶ میلیارد دلار ارش‌گذاری شده بود و این رقم حتی در ارزش‌گذاری ماه اخیر میلادی از کمپانی به رقم خیره‌کننده ۶٫۸ میلیارد دلاری نیز رسیده بود.

با در نظر گرفتن پخش سریال اقتباسی نتفلیکس از مجموعه Witcher و تاثیر بسیار بالای این نمایش در افزایش مجدد فروش بازی The Witcher 3، و همچنین دورنمای عرضه یکی از موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ یعنی Cyberpunk 2077، به تازگی فاش شده که رقم ارزش‌گذاری استودیو سی‌دی پراجکت حالا و پس از یک ماه از برآورد قبلی، به بیش از ۸ میلیارد دلار رسیده است. این رقم که البته حاصل محاسبه دارایی‌ها از چندین بخش نظیر شبکه توزیع، درآمدهای حاصل از فروشگاه GOG.com و فروش بازی‌های تولید شده آن‌ها بوده است، شرکت را حالا در جایگاه دومین شرکت بزرگ بازی‌سازی اروپا از نظر ارزش‌گذاری قرار داده است. CD Projekt RED درواقع حالا فقط کمپانی فرانسوی Ubisoft را بالای سر خود می‌بیند که در آخرین ارزش‌گذاری به عمل آمده، بیش از ۹٫۵ میلیارد دلار در بازار ارزش‌گذاری شده بود.

بازی بعدی این استودیو یعنی Cyberpunk 2077 که حال و هوای کاملا متفاوتی نسبت به The Witcher 3 دارد، یک بازی نقش‌آفرینی شدیدا موردانتظار است که قرار است در ۱۷ سپتامبر (۲۷ شهریور ۹۹) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی، گوگل استیدیا و پلتفرم استریمی GeForce Now عرضه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.