نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 05 اسفند 1398
ساعت 18:00

استودیو 4A Games پیرامون PS5 و Xbox Series X هیجان‌زده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ استودیو 4A Games پیرامون کنسول‌های نسل نهمی، بیش از هر چیز بابت «ویژگی‌های هنوز اعلام نشده» هیجان‌زده است.

سونی و مایکروسافت به عنوان اصلی‌ترین سازندگان کنسول‌های بازی خانگی، تاکنون برخی اطلاعات مهم از ویژگی‌های جدیدی که در PS5 و Xbox Series X شاهد خواهیم بود را منتشر کرده‌اند. این اطلاعات نظیر استفاده از حافظه‌های ذخیر‌سازی SSD، پردازشگرهای مدرن و مجهز به تکنولوژی‌های جدید نظیر Ray-Tracing و ... از این دست موارد هستند که به شکلی کلی اعلام شده‌اند. با در نظر گرفتن اینکه سخت‌افزارهای مخصوص بازی‌سازان یعنی کیت‌های توسعه این کنسول‌ها نیز در اختیار استودیوها قرار گرفته، این کمپانی‌ها در مقاطع مختلف پیرامون قدرت سخت‌افزاری و ویژگی‌های آن‌ها اظهار نظر می‌کنند. در این رابطه اخیراسازنده عناوین محبوب سری Metro یعنی 4A Games، گفته که بیش از هر چیز دیگر، درباره ویژگی‌های هنوز اعلام نشده این کنسول‌ها هیجان‌زده است.

Oles Shishkovstov مدیر بخش تکنولوژی استودیو 4A Games، اخیرا در مصاحبه‌ای گفته که گرچه می‌داند که کنسول‌های نسل بعدی از نظر قدرت سخت‌افزاری با پیشرفت‌های بسیار زیادی مواجه شدند، با این حال او بیش از هر چیز بابت برخی ویژگی‌هایی از کنسول‌ها هیجان‌زده شده که سونی و مایکروسافت هنوز به صورت رسمی از آن‌ها پرده‌برداری نکرده‌اند. او در این رابطه گفت:

من بیش از هرچیز درباره آن‌ها، پیرامون چیزهایی هیجان زده هستم که هنوز به شکل رسمی معرفی نشدند... ما درحال حاضر به شکل کامل کار روی تکنولوژی رهگیری پرتو یا ray tracing را شروع کردیم و به این ترتیب روش سابق و قدیمی برای نورپردازی و سایه‌زنی را کنار گذاشتیم. در تست‌های داخلی فراوانی که داشتیم تا به حال نتایج خارق‌العاده‌ای هم به دست آوردیم. شما واقعا باید بیشتر منتظر باشید تا ببینید در پروژه‌های آینده ما، چه چیزهای جدیدی ارائه می‌شوند.

آخرین بازی استودیو 4A Games بازی Metro Exodus ود که درحال حاضر برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، پی‌سی و گوگل استیدیا در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی اختصاصی بازی با امتیاز ۸٫۳ از ۱۰ را نیز در بازی‌مگ مطالعه کنید. دو کنسول جدید و نسل نهمی PS5 و Xbox Series X نیز قرار است در تعطیلات پایان سال ۲۰۲۰ عرضه شوند و انتظار می‌رود که سونی و مایکروسافت، در آینده‌ای نزدیک رسما از آن‌ها رونمایی و ویژگی‌های مهم نظیر مشخصات دقیق سخت‌افزاری، سرویس‌های جدید، بازی‌های روز عرضه، قیمت و ... را اعلام کنند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.