نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 09 اسفند 1398
ساعت 15:00

مایکروسافت و اپیک گیمز نیز بابت کرونا از حضور در GDC انصراف دادند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت و اپیک گیمز، به شکل جداگانه اعلام کردند که برنامه‌های خود در GDC 2020 را به خاطر نگرانی از شیوع کرونا لغو کردند.

به دنبال افزایش تلاش‌ها برای کنترل بیشتر شیوع ویروس کرونا در ابعاد جهانی، حالا دو شرکت مایکروسافت و اپیک گیمز نیز به جمع کمپانی‌هایی ملحق شدند که تصمیم به کنسل کردن برنامه‌های خود در رویداد Game Developers Conference 2020 گرفتند. مایکروسافت که برنامه‌های مشخصی هم برای معرفی برخی ویژگی‌های کنسول بعدی خود یعنی Xbox Series X در GDC داشت، در توضیح انصراف از این رویداد چنین گفته است:

پس از یک بازبیی دقیق‌تر از گزارش‌هایی که توسط سازمان‌های جهانی بهداشت و سلامت ارائه شدند و به دلایل عمدتا احتیاطی، ما درنهایت به جمع‌بندی دشواری رسیدیم و تصمیم گرفتیم تا مشارکت خودمان در رویداد Game Developers Conference 2020 در سان فرانسیسکو را لغو کنیم.

Microsoft Game Stack البته برنامه‌های جایگزینی برای عدم حضورش هم دارد و قرار است از روزهای ۱۶ تا ۱۸ مارس (۲۶ تا ۲۸ اسفند) چند مورد از برنامه‌هایی که قرار بود میزبانی آن در GDC را برعهده داشته باشد، به شکل صرفا دیجیتالی و آنلاین میزبانی کند. این شامل برگزاری پنل‌ها در رابطه با رایانش ابری، تکامل مراحل توسعه بازی، پشت صحنه‌هایی از توسعه بازی‌هایی نظیر Minecraft و Gears of War از این جمله هستند. گفتنی است که دیگر برنامه‌ها نظیر نمایش برخی بازی‌ها و همچنین رویداد ID @ Xbox که قرار بود در GDC برگزار شود هم به شکل کامل لغو شده‌اند.

تا پیش از مایکروسافت و Epic Games، شرکت‌های دیگری نظیر سونی، فیسبوک، کوجیما پروداکشنز، الکترونیک آرتز، یونیتی هم به دلایل مشابه از حضور در GDC 2020 انصراف داده بودند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.