نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 11 ارديبهشت 1399
ساعت 15:00

Xbox Game Pass حالا بیش از ۱۰ میلیون مشترک دارد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با اعلام مدیرعامل شرکت مایکروسافت، سرویس حق اشتراکی Xbox Game Pass حالا بیش از ۱۰ میلیون مشترک دارد.

ساتیا نادلا، مدیرعامل کمپانی مایکروسافت اخیرا اعلام کرده که سرویس محبوب و حق اشتراکی Xbox Game Pass، که بازیکنان در قبال پرداخت ماهانه ۱۰ دلار به کتابخانه‌ای بالغ بر چند صد بازی برای دانلود و تجربه دسترسی پیدا می‌کنند، حالا بیش از ۱۰ میلیون مشترک دارد. این گزارش که در جریان گزارش مالی سه‌ماهه کمپانی منتشر شده، شامل بخش‌های دیگری نیز هست که در برخی موارد شامل خبرهای خوب دیگر نیز می‌شود.

مدیرعامل شرکت مایکروسافت در جریان جلسه با سرمایه‌گذاران و گزارش مالی سه ماهه شرکت، پیرامون وضعیت فعلی پلتفرم ایکس‌باکس خبرهای جالبی را منتشر کرده که در یک مورد، حالا فاش شده که سرویس گیم پس به بیش از ۱۰ میلیون مشترک دست پیدا کرده است. به علاوه، تعداد کاربران فعال در شبکه Xbox Live نیز حالا به حدود ۹۰ میلیون کاربر رسیده که نشان‌دهنده یک رکورد در زمینه سرگرم‌سازی برای کمپانی نیز هست. سرویس بازی به روش استریمی مایکروسافت یعنی Xcloud نیز در این جلسه مورد اشاره قرار گرفت، و مشخص شد که گرچه هنوز در مرحله بتا قرار دارد، ولی تاکنون صدها هزار بازیکن به صورت فعال از آن استفاده کرده‌اند.

گزارش اخیر البته موارد منفی نیز داشت که از آن جمله، درآمد حاصل از فروش فیزیکی کنسول‌های ایکس‌باکس در مقایسه با بازه زمانی مشابه با ۲۰ درصد کاهش مواجه بوده است. به گفته مایکروسافت، سیاست کاهش قیمت کنسول‌ها از دلایل اصلی پایین آمد این بخش از درآمدها بوده است. مایکروسافت همچنین از نظر کل درآمدهای بخش گیمینگ نیز به نسبت سال گذشته ۱ درصد درآمد کم‌تری کسب کرده است. درامدهای بخش محتواها و سرویس‌ها نیز با حدود ۲ درصد افزایش حالا ۳۳ میلیون دلار است. به گفته مایکروسافت، افزایش درآمد در بخش محتوا و سرویس، عمدتا به دلیل شرایط جهانی بحران ویروس کرونا و قرنطینه در منازل بوده است که در بسیاری از نقاط جهان اعمال، و باعث توجه بیشتر به سرگرمی‌های دیجیتالی خانواده‌ها شده است.

به صورت کلی، درآمدهای گیمینگی مایکروسافت در سومین سه‌ماهه سال مالی ۲٫۳۵ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال اخیر، ۱۴ میلیون دلار کاهش داشته است. با در نظر گرفتن همه این موارد، مشخص است که سرویس Game Pass همچنان به روند رو به رشد خود ادامه می‌دهد. با توجه به اینکه عناوین انحصاری مایکروسافت از روز اول در کتابخانه گیم پس قرار می‌گیرند و عناوین بزرگ نیز راه خود را به آن پیدا می‌کنند، Xbox Game Pass درحال حاضر یکی از مقرون به صرفه‌ترین سرویس‌های حق اشتراکی برای گیمرها محسوب می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.