نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 27 ارديبهشت 1399
ساعت 18:00

فرنچایز Resident Evil حالا به مرز فروش ۱۰۰ میلیون نسخه رسیده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ آمارهای جدید کپ‌کام شان می‌دهد که مجموعه بازی‌های «رزیدنت اویل» حالا به مرز فروش ۱۰۰ میلیون نسخه‌ای رسیده‌اند.

ژانر وحشت در اشکال مختلف سرگرمی به خصوص صنعت گیم و بازی‌های ویدیویی، از جمله سبک‌هایی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. تاکنون بازی‌های ژانر وحشت بسیار زیادی ساخته و عرضه شدند و جدای از محبوبیت یا عدم استقبال، برخی از آن‌ها پس از گذشت سال‌ها به دست فراموشی سپرده شدند. Dead Space، Fatal Frame یا حتی Silent Hill، مجموعه بازی‌هایی بودند که در زمان عمر خود شاهد استقبال گسترده‌ای بودند. برخی بازی‌های دیگر این سبک هم گرچه هنوز فعال هستند و بعضا موفقیت‌های خوبی هم به دست می‌آورند، ولی احتمالا هیچ سری بازی در ژانر وحشت، نتوانسته عملکردی که سری «Resident Evil» ثبت کرده را تکرار کند. Resident Evil که اولین نسخه آن در سال ۱۹۹۶ عرضه شد، پس از گذشت بیش از بیست سال هنوز با قدرت کار خود را در صنعت گیم دنبال می‌کند.

براساس یک گزارش جدید، آمارهای فروش اخیر که توسط کپ‌کام منتشر شده نشان می‌دهد که سری بازی‌های رزیدنت اویل، تا مارس ۲۰۲۰ به فروش مجموع و جهانی ۹۸ میلیون واحدی دست پیدا کرده است. این آمار رسمی، با یک تخمین دیگر حتی جذاب‌تر هم می‌شود چون در گزارش‌ها مشخص شده بود که بازی Resident Evil 3 Remake (که در آوریل منتشر شده) در ۱۰ روز اول موفق به فروش ۲ میلیون نسخه شده بود. به این ترتیب با یک تخمین، می‌توان گفت که آمار فعلی فروش کلی این فرنچایز، از مرز ۱۰۰ میلیون نسخه عبور کرده و به باشگاه انحصاری و محدود «بازی‌های ۱۰۰ میلیونی» صنعت گیم ملحق شده است. بر این اساس، کپ‌کام ذکر کرده که تاکنون ۱۳۵ عنوان در این مجموعه عرضه شده که رقم فوق‌العاده زیادی برای یک فرنچایز گیمینگ است. با توجه به تخمین جدید، Resident Evil اولین فرنچایز ۱۰۰ میلیونی کپ‌کام نیز هست و سری بازی‌های Monster Hunter با فاصله و با فروش مجموع ۶۳ میلیون نسخه‌ای، در جایگاه دوم قرار دارد.

با توجه به فروش عالی عناوین اخیر سری، همچنان هیچ نشانی از کم‌رنگ شدن این سری هم وجود ندارد و شایعات و گمانه‌زنی‌های مختلف، نشان از پروژه‌های بیشتر مرتبط با سری هم دارد. در این رابطه، گزارش‌های غیررسمی زیادی درباره ساخت Resident Evil 8 و معرفی نزدیک این بازی و حتی ساخت نسخه ریمیک Resident Evil 4 وجود داشته است؛ مواردی که نشان می‌دهد رزیدنت اویل پس از بیش از دو دهه، همچنان خود را به عنوان یکی از موردتوجه‌ترین و محبوب‌ترین سری بازی‌های صنعت گیم معرفی می‌کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.