نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 05 خرداد 1399
ساعت 18:00

اد بون از ویژگی کاهش زمان لود در کنسول‌های نسل بعد تمجید کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ اد بون خالق سری بازی‌های Mortal Kombat، اخیرا گفته که کاهش زمان لود در کنسول‌های بعدی درها را به روی فرصت‌هایی ناشناخته باز می‌کند.

با توجه به اینکه هر دو شرکت سونی و مایکروسافت مشخصات سخت‌افزاری کنسول‌های بازی خانگی بعدی خود را فاش کردند، رفته رفته بازی‌سازان و توسعه‌دهندگان بیشتری هم پیرامون ارتقاها و فن‌آوری‌های جدیدی که PS5 و Xbox Series X با خود به همراه می‌آوردند اظهار نظر می‌کنند. در این رابطه، جدای از ارتقاهای گرافیکی و پردازشی که در این دو کنسول شاهد هستیم، احتمالا آنچه بیش از هر چیز دیگر با استقبال بازی‌سازان مواجه بوده مربوط به استفاده از حافظه‌های ذخیره‌ساز SSD در این دو کنسول است. به گفته سونی و مایکروسافت، استفاده از SSD باعث می‌شود تا زمان لود و صفحات لودینگ، عملا از بین بروند یا شدیدا نسبت به حالت کنونی زمان کم‌تری را مصرف کنند.

اد بون، خالق سری بازی‌های محبوب و قدیمی مورتال کامبت، در مصاحبه جدید خود با جف کیلی و در جریان رویداد Summer Game Fest، اشاره کرده که استفاده کنسول‌های جدید از SSD و کاهش زمان لود، هیجان‌انگیزتر از ارتقاهای گرافیکی و ... محسوب می‌شود. به گفته او، درواقع این ویژگی باعث پیدا شدن فرصت‌هایی خواهد شد که تا قبل از این، حتی تصور آن نیز امکان‌پذیر نبوده است.

این جالب است که وقتی این کنسول‌های جدید از راه رسیدند، همه می‌خواهند درباره این بپرسند که گرافیک بازی‌های آن‌ها چطور است؟ به نظرم آنچه که طرفداران در اینجا واقعا آن را دست کم گرفتند، تاثیری است که ویژگی زمان لود تقریبا صفر این کنسول‌ها ایجاد خواهد کرد. این ویژگی، ناگهان درهایی را باز خواهد کرد که ما تا قبل از این حتی تصور آن را هم نمی‌کردیم و فکر می‌کنم که درحال حاضر حتی ابتدایی‌ترین فرصت‌هایی که درنهایت می‌توان از آن دو کنسول به دست آورد را کشف نکرده‌ایم.

تاکنون بسیاری از بازیسازان، به همین شکل از تصمیم سونی و مایکروسافت برای استفاده از حافظه‌های ذخیره‌ساز SSD تمجید کرده بودند. لازم به ذکر است که دو کنسول پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس، حدود ۵ ماه دیگر و در جریان تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ وارد بازار می‌شوند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.