نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 12 خرداد 1399
ساعت 12:00

مایکروسافت هم هنوز به کنسول‌های نسلی معتقد است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته آرون گرینبرگ از مدیران ارشد ایکس‌باکس، مایکروسافت نیز هنوز به قائده نسلی بودن کنسول‌های بازی اعتقاد دارد.

یکی از ویژگی‌های سنتی کنسول‌های بازی خانگی، در نظر گرفتن چرخه حیات نسبتا طولانی است که می‌تواند تا بیش از شش سال نیز طول داشته باشد. در این حالت، یک سخت‌افزار با توان مشخص و ثابت به مدت چندین سال تولید و عرضه می‌شود و درنهایت جای خود را به کنسول بازی قدرتمندتری می‌دهد که به عنوان «کنسول نسل بعد» شناخته می‌شود. این قائده کلی، تاکنون جدای از مزایایی که نصیب سازندگان کنسول می‌کند، به بازی‌سازان نیز فرصت زمانی بیشتری می‌دهد تا پروژه‌ها و بازی‌های خود را روی یک سیستم واحد و قابل اتکا تولید کنند. پیرامون این موضوع، تاکنون هر دو شرکت فعال این بازار یعنی سونی و مایکروسافت نیز به دفعات باور خود به قائده نسلی بودن کنسول‌ها را نشان داده‌اند.

با توجه به اینکه کنسول‌های بازی پلی‌استیشن و ایکس‌باکس، در طول دهه‌های اخیر به شکل نسلی عرضه می‌شدند، سازندگان این دو پلتفرم همچنان به کارکرد این روش اعتقاد دارند و برای مثال مارک سرنی طراح ارشد معماری PS4 و PS5 نیز اخیرا این باور را تکرار کرده بود. در همین ارتباط، به تازگی آرون گرینبرگ مدیر ارشد بازاریابی ایکس‌باکس نیز در یک پست توییتری، گفته که ایکس‌باکس نیز به کنسول‌های نسلی اعتقاد دارد.

Xbox به نسلی بودن کنسول‌ها اعتقاد دارد. نسل‌هایی از بازی‌ها که روی جدیدترین سخت‌افزارهای روز اجرا و از نوآوری‌ها و سرویس‌های نسل جدیدتر بهره می‌برند و به بازیکن در زمینه‌های مختلفی نظیر ارزش خرید و تنوع بازی‌ها حق انتخاب می‌دهند. همه استودیوهای داخلی ما، بازی‌هایشان را برای Game Pass عرضه می‌کنند و شما آن بروزرسانی‌های مربوط به نسل بعد بازی‌های خودتان را هم به صورت رایگان دریافت خواهید کرد.

گفته‌های گرینبرگ، البته درحالی بیان می‌شود که ایکس‌باکس وعده داده که بازی‌های فرست پارتی نسل بعدی این پلتفرم، تا چند سال اول برای هر دو پلتفرم جدید Xbox Series X و هم کنسول قدیمی Xbox One عرضه می‌شوند. انتظار می‌رود که کیفیت کلی بازی‌های نسل جدید که بایستی برای کنسول‌های قبل هم قابل اجرا باشند، تفاوت بسیار زیادی با نسخه نسل جدید و قابل اجرا روی Xbox Series X داشته باشد. درمجموع به نظر می‌رسد که پیرامون قائده کنسول‌های نسلی، تفاوت فلسفی میان دیدگاه مایکروسافت و سونی وجود داشته باشد، چون از دید سونی بازی‌های عرضه شده برای نسل بعدی کنسول‌ها باید از نظر کیفی و تجربه کلی، متفاوت و منحصر به فرد باشند و به همین خاطر این شرکت تمایلی به تنزل دادن این دسته بازی‌ها و عرضه آن‌ها برای کنسول قدیمی‌تر ندارد.

هر دو کنسول بازی PlayStation 5 و Xbox Series X در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شوند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.