نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 27 خرداد 1399
ساعت 15:00

پیشرفت‌های بازیکنان در Xbox Series X انتقال پیدا می‌کند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت پشتیبانی قابلیت Smart Delivery برای بازی‌های فیزیکی و انتقال پیدا کردن پیشرفت‌های بازیکن در Xbox Series X را تایید کرده است.

مایکروسافت به تازگی از طریق یک پست جدید در بلاگ Xbox Wire، اطلاعات بیشتری را از ویژگی Smart Delivery به اشتراک گذاشته است. قابلیت Smart Delivery که در گذشته معرفی شده بود، قرار است از شروع نسل نهم کار خود را شروع کند و به نوعی یک سرویس Cross-Buy است که بازیکن با خرید یک نسخه از بازی، دیتای آن را بسته به پلتفرم موجود و مورد پشتیبانی (ایکس‌باکس وان و سری ایکس) به صورت هوشمند و مخصوص همان پلتفرم دریافت می‌کند.

در بروزرسانی جدید وبلاگ ایکس‌باکس، مایکروسافت تایید کرده که Smart Delivery فقط مختص خرید بازی‌های دیجیتال نیست و این حتی شامل نسخه‌های فیزیکی نیز می‌شود. به علاوه، پیشرفت‌های بازیکن در یک نسخه، به شکل خودکار به نسخه دیگر در پلتفرم دیگر نیز منتقل می‌شود. مایکروسافت برای مثال به بازی Gears 5 اشاره کرده و گفته که اگر بازیکن این بازی را از طریق Game Pass یا Xbox One در اختیار داشته باشد، در موعد لانچ Xbox Series X بروزرسانی نسخه نسل نهمی را به صورت رایگان دریافت می‌کند. با این حال این درباره عناوین آینده نظیر Halo Infinite کمی متفاوت است. برای مثال Halo Infinite که هنوز روی هیچ کدام از این دو پلتفرم عرضه نشده است. به گفته مایکروسافت، برای این دسته از بازی‌ها بازیکنان فقط نیاز به خرید بازی برای یک مرتبه دارند و قابلیت Smart Delivery با تشخیص پلتفرم بازیکن، به شکل خودکار دیتای مربوط به آن پلتفرم را ارسال می‌کند.

یک نمونه جالب دیگر بازی Cyberpunk 2077 است که بازیکن می‌تواند یک بار آن را در Xbox One تهیه کند و پس از عرضه Xbox Series X، همان بازی را در حالت compatibility mode در پلتفرم جدید تجربه کند. زمانی که سازندگان آپدیت مخصوص نسل نهمی بازی را عرضه کردند، این نسخه از بازی دیتای مربوطه را به صورت رایگان دریافت می‌کند.

مایکروسافت درنهایت گفته که گرچه Smart Delivery چنین چارچوب‌هایی را ایجاد می‌کند، ولی درنهایت این تصمیم با خود سازندگان و ناشران است که از آن پشتیبانی کنند یا خیر. کنسول بازی خانگی Xbox Series X در تعطیلات پایانی سال 2020 عرضه می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.