نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 13 تیر 1399
ساعت 12:00

بازی Cyberpunk 2077 در پی‌سی فقط از DirectX12 پشتیبانی می‌کند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یکی از سازندگان بازی Cyberpunk 2077 در سی‌دی پراجکت، اعلام کرده که این بازی در پی‌سی فقط با DirectX12 اجرا می‌شود.

طرفداران بازی‌های نقش‌آفرینی، آشنایی کاملی با استودیو لهستانی سی‌دی پراجکت و سری بازی‌های The Witcher دارند و با توجه به کیفیت عالی ساخت آن‌ها، مدت‌هاست که منتظر عرضه بازی بعدی استودیو هستند. این پروژه، البته دنباله‌ای برای سری ویچر نیست و وقایع و دنیای داستانی کاملا متفاوت و جدیدی دارد؛ بازی Cyberpunk 2077 که در دنیای آینده‌گرایانه و سایبرپانکی جریان دارد، با توجه به مجموع گزارش‌ها و نمایش‌ها، به نظر یک نمایشگاه کامل دیگر در این زمینه است که عناوین نقش‌آفرینی و دنیاهای پرجزئیات در دنیای گیم تا چه میزان از پتانسیل برخوردار هستند.

Marcin Gollent برنامه‌نویس گرافیک ارشد این بازی در CD Projekt RED، اخیرا در مصاحبه‌ای به این نکته اشاره کرده که بازیکنانی که قصد تجربه سایبرپانک 2077 در پی‌سی را دارند، سیستم آن‌ها حتما باید از DX12 پشتیبانی کند. این به معنی این است که بازی فقط در Windows 10 قابل اجرا است. در این زمینه گرچه سال گذشته پشتیبانی از DX12 برای یکی از نسخه‌های ویندوز 7 ارائه شد، ولی سیستم‌عامل‌هایی نظیر Windows 8 و ... که از این نسخه دایرکت‌ایکس پشتیبانی نمی‌کنند، امکان اجرای بازی را نخواهند داشت.

با توجه به اینکه مایکروسافت سال گذشته پشتیبانی از DX12 را به Windows 7 SP1 اضافه کرد، بازی روی سیستم‌هایی که از این سیستم عامل استفاده می‌کنند اجرا خواهد شد. ما باید بازی را روی این سیستم عامل بیشتر تست کنیم و مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد را بررسی کنیم. با این حال متاسفانه بازی در ویندوز 8 اجرا نمی‌شود چون از DX12 پشتیبانی نمی‌کند.

با توجه به این صحبت‌ها، بازیکنانی که در PC قصد تجربه بازی را دارند باید مطمئن شوند که سیستم آن‌ها از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، قابلیت پشتیبانی از DirectX12 را دارد. Cyberpunk 2077 در روز 19 نوامبر (29 آبان) برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، پی‌سی و گوگل استیدیا منتشر می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.