نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 16 تیر 1399
ساعت 09:00

The Last of Us Part 2 ابتدا قرار بود یک بازی کاملا جهان‌باز باشد

1 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته نیل دراکمن، The Last of Us Part 2 درابتدا قرار بود یک بازی کاملا جهان‌باز با مراحل جانبی و مناطق مختلف باشد.

بازی The Last of Us Part 2 همان‌طور که قبلا هم وعده داده شده بود، به خوبی نشان داده که بزرگ‌ترین بازی تولید شده توسط استودیو ناتی داگ است. این استودیو، سابقه طولانی در ساخت بازی‌های داستان‌محور و خطی دارد و The Last of Us Part 2 نیز علیرغم اینکه یک مرتبه تکمیل آن می‌تواند تا ۳۰ ساعت زمان نیاز داشته باشد، یک بازی خطی و نه جهان‌باز است. نکته جالب درباره این بازی که در دو بازی قبلی شرکت یعنی Uncharted 4 و The Lost Legacy نیز دیده شده بود، این است که در طول گیم‌پلی ما شاهد محوطه‌های بزرگ‌تر و بازتری بودیم و برخی مناطق در این بازی، تقریبا حس گردش در یک منطقه جهان‌باز را داشتند.

پیرامون این موضوع، نیل دراکمن کارگردان بازی، اخیرا در اشاره‌ای گفته که Last of Us 2 درواقع در ابتدا به عنوان یک بازی جهان‌باز مدنظر بوده است. به گفته او، این بازی قرار بود کاملا جهان‌باز همراه با چندین منطقه مختلف و حتی مراحل جانبی باشد.

بازی ابتدا قرار بود با شخصیت قابل کنترل «Abby» شروع شود، و پس  از اینکه توسط جول و تامی نجات پیدا کرد او را به جکسون آوردند. Abby در محوطه جهان‌باز و قابل اکتشاف جکسون می‌توانست گردش کند و مراحل جانبی داشته باشد. این اولین منطقه جهان‌بازی بود که برای بازی تعریف شده بود. او قبل از اینکه هویت واقعی خودش را نشان دهد، مدتی درگیر این است که باید چه کاری کند و البته درنهایت جول را می‌کشد. پس از این نوبت به الی می‌رسد که ماموریت انتقام خودش را شروع کند. او به سیاتل می‌آید، جایی که قرار بود منطقه کاملا جهان‌باز دوم بازی باشد. در اینجا بازیکن باید در این منطقه به ردگیری کردن و کشتن همه اعضای گروهی می‌پرداخت که جول را کشتند.

ناتی داگ و اعضای تیم، درنهایت به این نتیجه رسیدند که ایده‌های جهان‌باز هرچقدر هم که وسوسه کننده بودند، با این حال منجر به تداخل‌های بسیار زیادی در زمینه داستان‌گویی می‌شدند، و به همان شکلی نمی‌انجامید که قرار بود داستان مدنظر نویسندگان روایت شود. در این زمان بود که هالی گروش به تیم نویسندگان بازی اضافه شد تا به آن‌ها در زمینه ایده‌پردازی کمک کند.

The Last Of Us Part 2 در حال حاضر تنها از طریق پلی‌استیشن 4 در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی اختصاصی بازی با امتیاز کامل 10 از 10 را نیز در بازی‌مگ مطالعه کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.