نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 16 تیر 1399
ساعت 12:00

PS5 و Xbox Series X می‌توانند گرافیک با کیفیت فیلم ارائه دهند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته اپیک گیمز، کنسول‌های نسل آینده گرافیک با کیفیت فیلم‌های لایواکشن، هوش‌مصنوعی قوی‌تر و بسیاری ویژگی‌های جدیدتر را ارائه می‌کنند.

Epic Games سازنده موتور گرافیکی آنریل و همچنین بازی فورتنایت، در طول چند ماه گذشته بیش از هر کمپانی بازی‌سازی دیگری نسبت به از راه رسیدن نسل بعدی کنسول‌های بازی خانگی اشتیاق نشان داده است. صحبت درباره بالا رفتن قدرت پردازشی و گرافیکی و خصوصا تحسین کنسول‌سازان برای به کار گرفتن حافظه‌های SSD، از جمله مهم‌ترین مباحثی هستند که اپیک گیمز به تحسین سونی و مایکروسافت پرداخته است.

مدیرارشد بخش تکنولوژی کمپانی اپیک یعنی Kim Liberi، به تازگی در مصاحبه‌ای گفته که PS5 و Xbox Series X به بازی‌ها اجازه می‌دهند تا کیفیت بصری و گرافیکی بسیار بالا، و درحد فیلم‌های لایواکشن، واقع‌گرایانه داشته باشند.

این برای شخص من، یک آرزوی بسیار قدیمی است که ما سرانجام به قدرت پردازش گرافیکی آنی و به هنگام دست پیدا کنیم، و حتی در برخی بازی‌ها، این گرافیک را می‌توان درحدی باورپذیر نشان داد که مشابه یک فیلم لایواکشن دیده شود. گرافیک نسل بعدی و قدرت پردازشی، البته تنها به عامل واقع‌گرایانه‌تر شدن بازی‌ها خلاصه نمی‌شوند و از این فاکتورها، می‌توان در طرح و اجرای مکانیک‌های کاملا جدید گیم‌پلی، محیط‌های سراسر پویا و داینامیک، نورپردازی‌های طبیعی، فیزیک ارتقایافته، هوش‌مصنوعی قدرتمند و تجربه بهتر و عمیق‌تر بخش چندنفره نیز استفاده کرد.

گفتنی است که جدای از اظهارنظرهای مثبت اعضای اپیک گیمز، تاکنون بسیاری از بازیسازان از تیم‌های دیگر نیز نسبت به از راه رسیدن کنسول‌های جدید علاقه نشان دادند، و از ویژگی‌های جدید و قدرت ارتقایافته آن‌ها تمجید کردند. دو کنسول بازی پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس، در تعطیلات پایانی سال 2020 وارد بازار می‌شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.