نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 16 تیر 1399
ساعت 15:00

ناشران دیگر هم از بالارفتن قیمت بازی‌ها در نسل بعدی پیروی می‌کنند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ تحلیلگر ژاپنی صنعت گیم پس از اعلام قیمت 70 دلاری NBA 2K21 در PS5 و Xbox Series X، معتقد است که این رویه توسط ناشران دیگر نیز دنبال می‌شود.

بازی‌های ویدیویی و حداقل نسخه‌های استاندارد آن‌ها، درحال حاضر حداکثر با قیمت 60 دلار عرضه می‌شوند که این گونه بازی‌ها، معمولا عناوین AAA و بزرگ هستند. این مدل قیمت‌گذاری، درواقع از حدود 15 سال پیش و همزمان با شروع کار کنسول‌های نسل هفتم (Xbox 360/PS3) به استاندارد رایج بازار تبدیل شد. پیرامون این الگوی قیمت‌گذاری، مدتی پیش شرکت 2K اعلام کرد که بازی NBA 2K21 در کنسول‌های نسل بعد با ۱۰ دلار قیمت بیشتر یعنی ۷۰ دلار عرضه می‌شوند؛ خبر مهمی که به عقیده یک تحلیلگر بازار بازی‌های ویدیویی، توسط ناشران دیگر نیز استفاده خواهد شد.

Yoshio Osaki رئیس و مدیرعامل شرکت IDG Consulting، اخیرا در اظهارنظری گفته که قیمت‌گذاری 70 دلاری به استاندارد رایج بازی‌های نسل نهمی تبدیل خواهد شد، و دیگر ناشران نیز افزایش قیمت 10 دلاری برای بازی‌های خود را به رسمیت خواهند شناخت.

آخرین بار که قیمت بازی‌ها با افزایش مواجه شد، به سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ برمی‌گردد که ما شاهد افزایش قیمت از 50 دلار به 60 دلار برای بازی‌های Xbox 360 و PS3 بودیم. در طول این دوره، قیمت همه انواع دیگر سرگرمی بالا رفت. به نظر من حتی افزایش قیمت 10 دلاری برای بازی‌های نسل بعد، با توجه به اینکه فقط 17 درصد افزایش قیمت در طول 15 سال است، بسیار پایین‌تر از آمارهای افزایش قیمت در دیگر انواع مدیاها بوده است. درحالی که هزینه ساخت بازی‌ها و نشر و بازاریابی آن‌ها مرتبا درحال افزایش است، و قیمت‌گذاری دیگر محصولات سرگرمی به شکل تناوبی افزایش پیدا کرده، این میزان افزایش قیمت برای بازی‌های نسل نهم صورت نگرفته است. بیشتر شدن قیمت 60 دلار به 70 دلار، حتی آن قدری نیست که بتواند پوشش افزایش هزینه‌ها را به صورت کامل بدهد. با این حال این کار می‌تواند حرکتی در مسیر درست باشد.

موسسه IDG با همه ناشران اصلی صنعت گیم همکاری دارد، و رابط‌های ما این برداشت را داشتند که دیگر ناشران صنعت گیم نیز به دنبال بالا بردن قیمت بازی‌های نسل نهمی خود هستند. این البته برای برخی فرنچایزها است و همه بازی‌های نسل نهمی قرار نیست قیمت 70 دلاری داشته باشند. با این حال عناوین پرچمدار و فرنچایزهای بزرگ، از جمله NBA 2K بیش از دیگران از این الگو پیروی می‌کنند.

سونی و مایکروسافت، کنسول‌های نسل نهمی PS5 و Xbox Series X را در تعطیلات پایانی سال 2020 عرضه می‌کنند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.