نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 20 تیر 1399
ساعت 15:00

سونی با پرداخت 250 میلیون دلار یکی از سهامداران اپیک گیمز شد

1 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی رسما از سرمایه‌گذاری 250 میلیون دلاری، خرید بخشی از سهام شرکت Epic Games و همکاری نزدیک‌تر میان این دو شرکت خبر داده است.

براساس یک گزارش جدید، کمپانی ژاپنی سونی اقدام به خرید بخشی از سهام شرکت اپیک گیمز با سرمایه‌ای 250 میلیون دلاری کرده است. این سهام و سرمایه‌گذاری برای سونی و اپیک، به این معنی خواهد بود که دو شرکت در ادامه فعالیت خود، همکاری نزدیک‌تری در زمینه‌های بازی، سرگرمی و تکنولوژی خواهند داشت. کنیچیرو یوشیدا، رئیس و مدیرعامل کمپانی سونی در این رابطه گفت:

تکنولوژی قدرتمند کمپانی اپیک در زمینه‌هایی نظیر گرافیک، آن‌ها را در موقعیت پیشگام در رابطه با ساخت موتور بازی‌سازی Unreal Engine قرار داده است. این شامل دیگر نوآوری‌هایی که از جانب شرکت وجود دارد نیز می‌شود، و باید گفت که هیچ نمونه و مثال بهتری از یک سرگرمی انقلابی به نسبت بازی Fortnite وجود ندارد. از طریق سرمایه‌گذاری که ما انجام دادیم، دو شرکت می‌توانند فرصت‌ها و موقعیت‌هایی که از این همکاری حاصل می‌شود را بررسی کنند، و در مجموع باعث سود بردن مشتریان و صنعت گیم به عنوان یک عامل کلی‌تر خواهد شد. این موضوع هم البته فقط شامل بازی‌ها نیست و به بازار پررونق و پرشتاب دیجیتال نیز مربوط می‌شود.

پس از این اطلاعیه، تیم سویینی رئیس شرکت اپیک گیمز نیز در این رابطه گفت:

هر دو شرکت سونی و اپیک گیمز، کلیت رویکرد تجاری خود در این صنعت را روی پایه‌های خلاقیت و تکنولوژی بنا کرده‌اند. ما رویکرد و دید مشترکی در زمینه‌های مختلف از جمله همگرایی در گیمینگ، فیلم و موسیقی داریم. با همکاری یکدیگر، ما از این پس حتی بیش از گذشته دید بازتری به اکوسیستم دیجیتال برای همه مشتریان و تولیدکنندگان خواهیم داشت، و در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که رونمایی از دمو فنی موتور گرافیکی Unreal Engine 5 نیز با توجه به اعلام اجرای دمو در PS5، حاصل همکاری اپیک با سونی بود. اپیک گیمز همچنین پس از نمایش دمو، در چندین مقطع به تمجید از رویکرد سونی در طراحی PS5 پرداخت، و خصوصا درباره تکنولوژی پیشرفته‌تر SSD این کنسول صحبت‌های مثبت زیادی داشته است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.