نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 20 تیر 1399
ساعت 18:00

ایکس‌باکس خرید استودیو جدید در شرایط درست را در نظر می‌گیرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته فیل اسپنسر گرچه مایکروسافت حمایت کاملی از ایکس‌باکس دارد، ولی آن‌ها تنها در شرایط مناسب استودیو جدید خریداری می‌کنند.

اضافه شدن چندین استودیو جدید به زیرمجموعه Xbox Game Studios در طول دو سال، عمدتا برنامه‌ای بلند مدت از جانب مایکروسافت برای کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس محسوب می‌شود. این کمپانی در مدتی کوتاه اقدام به اضافه کردن Ninja Theory، Compulsion Games، Playground Games، inXile Entertainment، Obsidian Entertainment و Double Fin به مجموعه تیم‌های فرست پارتی ایکس‌باکس کرد، تا بتواند پشتیبانی و تولید محتوای بیشتری برای Xbox Series X داشته باشد. نکته جالب اما پس از اضافه شدن این همه تیم جدید، این است که کمپانی هنوز هم برای خرید استودیوهای بیشتر تمایل نشان می‌دهد.

رئیس ایکس‌باکس یعنی فیل اسپنسر، که قبلا چندین بار برای خرید استودیوهای جدید چراغ سبز نشان داده بود، اخیرا در مصاحبه‌ای گفته که کمپانی هیچ محدودیتی در این رابطه مشخص نکرده و حمایت کاملی از آن‌ها دارد؛ با این حال این کار باید به صورت صحیح و در شرایط درست صورت بگیرد.

ما در یک بازه زمانی کوتاه، چندین استودیو جدید را به مجموعه اضافه کردیم، و می‌خواهیم مطمئن شویم که این تیم‌های جدید به صورتی مناسب با ما همراه شده‌اند. من و مت بوتی (رئیس Xbox Game Studios) معمولا در این رابطه صحبت می‌کنیم که آنچه خواست ما بوده، همیشه این است که تیم‌های جدید خودشان را یک عضو کامل از سازمان بدانند و این حس را داشته باشند که مورد پشتیبانی قرار دارند.

پیرامون سرویس Game Pass و آمار مشترکان باید بگویم که این سرویس همچنان با رشد مواجه است. ما یک کنسول جدید در صف عرضه داریم. سال اخیر برای Xbox Game Studios از نظر درآمدزایی در بخش پی‌سی، بزرگ‌ترین سال در تاریخ کمپانی بوده است. بسیاری از بخش‌های تجاری دیگر نیز درحال حاضر بازدهی و عملکرد عالی تجربه می‌کنند، پس ما همیشه در بازار حضور داریم و به دنبال فرصت‌های جدید با استودیوها خواهیم بود.

اولویت اول ما درباره تیم‌های جدید، این بود که چیزهایی که برای ساختن بهترین ورژن از بازی‌های خود نیاز داشتند را تامین کنیم. این هم به این معنی است که ما فرصت بیشتری که برای تکمیل نیاز داشتند را به آن‌ها بدهیم و بودجه بیشتری دراختیارشان بگذاریم. مجموعه ما پشتیبانی قدرتمندی از جانب ساتیا نادلا مدیرعامل و ایمی هود مدیرمالی مایکروسافت دارد. تاکنون هیچ نشانه‌ای برخلاف این از جانب آن‌ها وجود نداشته است، هرچند ما نیز در تیم رهبری ایکس‌باکس بایستی برای کنترل بهتر، با ضرباهنگ منظمی کارها را دنبال کنیم. ما همیشه با افراد و تیم‌های مختلف صحبت می‌کنیم. با این حال [خرید استودیو جدید] باید به عنوان یک فرصت مناسب و درست دیده شود.

جدای از اشاره قبلی اسپنسر به تمایل به خرید تیم‌های بیشتر از جمله یک استودیو آسیایی، اخیرا شایعاتی هم از تمایل مایکروسافت به خرید تیم‌های بازیسازی Warner Bros وجود داشت. همزمان شدن اظهارات جدید اسپنسر و این شایعات گرچه جالب‌توجه به نظر می‌رسد، ولی این صحبت‌های اسپنسر می‌تواند درباره بسیاری از تیم‌های بازیسازی دیگر نیز مطرح شود. در هر صورت، کنفرانس بزرگ خبری Xbox Game Studios برای معرفی عناوین فرست پارتی Xbox Series X، به زودی و در روز 23 جولای (2 مرداد) برگزار می‌شود. گفتنی است که Xbox Series X نیز در تعطیلات پایانی سال 2020 عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.