نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 17 مرداد 1399
ساعت 15:00

Epic Games حالا به میزان 17٫3 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ گزارش جدید نشان می‌دهد که شرکت Epic Games در برآورد تازه، به میزان 17٫3 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است.

صنعت گیم یکی از پرسودترین بازارها در جهان است که شبکه گسترده توزیع و اجرای مختص به خودش را نیز در اختیار دارد. در این صنعت عمدتا از سه شرکت سونی، مایکروسافت و نینتندو به عنوان بازیگران اصلی نام برده می‌شود؛ با این حال شرکت‌های دیگر نظیر Valve نیز هستند که در ارتباط با این شرکت و پلتفرم استیم، از آن‌ها به عنوان پلتفرم دوفاکتو اصلی در بازار پی‌سی هم نام برده می‌شود. علیرغم این نام‌های قدیمی، در طول چند سال گذشته شاهد پیدایش پلتفرم‌داران جدیدی نیز بودیم که خصوصا در ارتباط با Epic Games، این شرکت بیش از همه با رشد مواجه بوده است.

براساس گزارش GamesIndustry، فاش می‌شود که آخرین برآوردها از کمپانی اپیک گیمز به عنوان شرکت توسعه‌دهنده موتور بازی‌سازی بسیار محبوب Unreal Engine، سازنده بازی فوق محبوب Fortnite و البته مالک فروشگاه Epic Games Store، نشان می‌دهد که این شرکت حالا به میزان 17٫3 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است. برای مقایسه، این شرکت حدود دو سال پیش با مبلغ 8 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده بود و اقدامات شرکت در این مدت و موفقیت‌های حاصل از آن، حالا باعث دو برابر شدن ارزش کمپانی شده است. گفتنی است که بازی فورتنایت به عنوان اصلی‌ترین عامل این موفقیت یاد شده است.

این شرکت همان‌طور که اشاره شد، سازنده موتور بازی‌سازی آنریل نیز هست که بازخوردهای فوق‌العاده‌ای را هم پس از معرفی نسخه پنجم این نرم‌افزار دریافت کرد. انتظار می‌رود که توجه بازیسازان در طول نسل بعدی کنسول‌های بازی، حتی بیش از گذشته معطوف به استفاده از این موتور بازی‌سازی شود. به علاوه فروشگاه و لانچر پی‌سی گیمینگ Epic Games Store نیز با رشد بسیار بالایی مواجه است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.