نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 27 مرداد 1399
ساعت 12:00

استراتژی Xbox فراتر از آمار فروش کنسول ها است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ فیل اسپنسر رئیس ایکس‌باکس، در مصاحبه جدید خود گفته که استراتژی که ایکس‌باکس در پیش می‌گیرد فراتر از آمار فروش کنسول‌ها است.

در طول چند نسل اخیر بازار کنسول‌های بازی، سه شرکت سونی، مایکروسافت و نینتندو رقابت سنگینی را برای تسلط بر بازار و به دست آوردن بازیکنان بیشتر داشته‌اند. این رقابت البته در نسل هشتم تحولات زیادی را شاهد بود و درمجموع سونی موفق شد تا با استراتژی ساخت و عرضه عناوین انحصاری باکیفیت و بزرگ، تسلط کاملی را در بازار به دست بیاورد. این بازار، تا چند ماه دیگر شاهد عرضه کنسول‌های جدید PS5 و Xbox Series X نیز هست و در آستانه شروع رقابت جدید میان سونی و مایکروسافت، فیل اسپنسر گفته که مایکروسافت نگرانی از فروش بیشتر کنسول سونی ندارد چون استراتژی آن‌ها فراتر از این آمارها است.

مایکروسافت به شکل واضحی روشن کرده که تمرکز ما روی فروختن بیشتر کنسول‌هایمان به نسبت رقبا نیست و ما، برای مثال روی عناوین پی‌سی هم کار می‌کنیم. در ضمن ما سرویس استریمی xCloud را هم داریم که بازیکن می‌تواند تقریبا روی هر نمایشگر و گوشی همراهی از آن برای بازی کردن استفاده کند. استراتژی که ما داریم، ساختن تجربه کاربری برای بازی کردن، متناسب با نیازهای بازیکنان است. استفاده از سرویسی نظیر Xbox Game Pass و تغییراتی مرتبط با Project xCloud که در پیش روی آن است. دسترسی به عناوین فرست پارتی در پلتفرم‌های دیگر هم در این بحث قرار می‌گیرد. ما در رویداد اخیر هم خیلی شفاف نشان دادیم که گیم پس قرار است نقش بسیار مهمی را در ادامه فعالیت ایکس‌باکس بازی کند.

اسپنسر در ادامه به موضوع تاخیر خوردن عرضه Halo Infinite هم اشاره کرد، و گفت که این بهترین تصمیمی بود که می‌شد برای بازی گرفت و این به سود طرفداران و مایکروسافت خواهد بود. علیرغم تاخیر در عرضه این بازی، که قبلا قرار بود به عنوان بازی روز لانچ Xbox Series X عرضه شود، خود این کنسول همچنان برای عرضه در ماه نوامبر/آبان در نظر گرفته می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.