نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 28 شهریور 1399
ساعت 09:00

پلی استیشن 5 از بازی های PS1، PS2 و PS3 پشتیبانی نمی کند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ جیم رایان، سرانجام به صورت رسمی تایید کرد که قابلیت backwards compatibility در PlayStation 5 شامل عناوین PS1، PS2 و PS3 نمی‌شود.

سونی سرانجام در رویداد اخیر PS5 Showcase موعد عرضه کنسول نسل بعدی پلی‌استیشن و همچنین قیمت نسخه‌های مختلف آن را اعلام کرد. بر این اساس، کنسول معمولی PS5 با قیمت 500 دلار و نسخه Digital Edition و فاقد درایو دیسک‌خوان نیز با قیمت 400 دلار قیمت گذاری شدند. تاریخ عرضه این پلتفرم‌ها نیز ابتدا در کشورهایی نظیر آمریکا و ژاپن در تاریخ 12 نوامبر (22 آبان)، و باقی نقاط جهان نیز در 19 نوامبر (29 آبان) اعلام شدند. پیرامون این کنسول‌ها، البته اطلاعات بیشتری هم منتشر شده که از طریق پست‌های جدید وبلاگ پلی‌استیشن یا مصاحبه‌های جانبی به اشتراک گذاشته شدند. در یکی از این موارد، جیم رایان مدیرعامل پلی‌استیشن اخیرا درباره ویژگی backwards compatibility در PS5 صحبت‌های بیشتری کرده است. گفتنی است که تا پیش از این، سونی فقط از پشتیبانی بازی‌های PS4 و PS VR در PS5 خبر داده بود و درباره اجرای عناوین PS1، PS2 و PS3 سکوت کرده بود. در این رابطه رایان در پاسخ به سوالی در باره پشتیبانی PS5 از عناوین کنسول‌های PS1 تا PS3 چنین گفته است:

در پلی‌استیشن 5، اکثریت 99 درصد بازی‌های پلی‌استیشن 4 قابل تجربه خواهند بود... ما در دوره‌ای که مشغول طراحی PS5 بودیم، همیشه این موضوع را مدنظر داشتیم که چیزهایی که مخصوص این کنسول می‌خواستیم را در آن قرار دهیم. در میانه این کار، ما آمار 100 میلیون بازیکن در PS4 را هم داشتیم و خوب طبیعتا این به معنی این است که آن‌ها حتما مایل هستند بازی‌های این کنسول را در PlayStation 5 بازی کنند. بنابراین ما پشتیبانی از بازی‌های PS4 را هم به ویژگی‌های مدنظر کنسول جدید اضافه کردیم. همزمان با پیش بردن این ایده در طراحی کنسول جدید، ما تمرکز زیادی که روی SSD پرسرعت داشتیم را هم ادامه دادیم و البته دیگر موارد نظیر کنترلر جدید DualSense ... بنابراین ما نتوانستیم پشتیبانی از عناوین آن کنسول‌ها را هم در PS5 قرار دهیم.

پشتیبانی از عناوین پلتفرم‌های قدیمی‌تر، همیشه یکی از ویژگی‌های محبوب پلتفرم‌های جدیدتر محسوب می‌شود. این قابلیت البته به دلایل مختلف در هر دو کنسول PS4 و Xbox One حذف شد؛ هرچند مایکروسافت در طول چند سال اخیر اقدام به اضافه کردن مورد به مورد بازی‌های کنسول‌های قدیمی‌تر خود کرده بود که این لیست، حالا شامل ده‌ها بازی Xbox 360 و Xbox اورجینال می‌شود. این مزیت، البته در کنسول جدید مایکروسافت نیز وجود خواهد داشت که در کنار پشتیبانی از همه عناوین Xbox One، باعث می‌شود تا کنسول‌های جدید مایکروسافت در این زمینه مزیت بیشتری نسبت به PS5 داشته باشند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.