نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 08 آبان 1399
ساعت 09:00

عرضه جهانی کنسول PS4 حالا از 113٫8 میلیون دستگاه عبور کرده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی در گزارش مالی سه‌ماهه جدید خود، اعلام کرده که عرضه جهانی کنسول‌های بازی پلی‌استیشن 4 حالا از مرز 113٫8 میلیون دستگاه عبور کرده است.

کمپانی سونی به تازگی گزارش مالی خود برای سه ماهه دوم سال مالی جاری را منتشر کرده که مربوط به آمارهای مالی شرکت، تا پایان 30 سپتامبر (9 مهر) است. با توجه به این گزارش، حالا مشخص شده که پرفروش‌ترین کنسول بازی خانگی نسل هشتم یعنی PS4، همچنان و حتی با نزدیک شدن عرضه کنسول جانشین خود PS5 عملکرد خوب خود در بازار را ادامه می‌دهد. بر این اساس، سونی عرضه تعداد واحدهای این کنسول در سراسر جهان را به بیش از 113٫8 میلیون ارتقا داده، که این نشان دهنده عرضه 1٫5 میلیون دستگاه جدید در طی این سه ماهه است.

سونی همان‌طور که اشاره شد، در سه ماهه دوم سال میلادی جاری موفق به عرضه 1٫5 میلیون دستگاه PS4 جدید شده که در صورت مقایسه، آمار مشابه سال قبل 2٫8 میلیون واحد بود. گفتنی است که گرچه این آمار نشان دهنده افت شدید فروش کنسول است، با این حال باید توجه داشت که جامعه گیمرها و خصوصا طرفدران پلی‌استیشن، امسال منتظر عرضه کنسول جانشین یعنی PS5 هستند و با توجه به این پیش زمینه، آمار فروش جدید PS4 همچنان تحسین برانگیر است. در آمارهای مرتبط دیگر، حالا مشخص می‌شود که سرویس اشتراکی PlayStation Plus نیز به روند رو به رشد ادامه می‌دهد و حالا 45٫9 میلیون مشترک فعال دارد. این رقم، نشان دهنده 9 میلیون مشترک بیشتر به نسبت سه ماهه دوم سال میلادی گذشته است. فروش بازی نیز حالا مجموعا به 80٫9 میلیون نسخه رسیده، که 10٫3 میلیون بیشتر از بازه زمانی مشابه در سال گذشته است.

از بین بازی‌ها، فروش 12٫4 میلیون نسخه مربوط به عناوین انحصاری و فرست پارتی بوده که 6٫3 میلیون بیشتر از بازه زمانی مشابه سال قبل است. همچنین فروش دیجیتال و دانلود، حالا 59 درصد کل فروش بوده که 45 درصد رشد را نشان می‌دهد. با در نظر گرفتن این آمارها، سونی به نظر در جایگاه فوق‌العاده‌ای برای شروع نسل بعدی کنسول‌های پلی‌استیشن قرار دارد. در این رابطه، جیم رایان رئیس پلی‌استیشن، اخیرا گفته بود که آمار پیش فروش 12 ساعت اول PS5 قابل مقایسه با آمار فروش 12 هفته اول عرضه PS4 بوده است.

کنسول‌های بازی PlayStation 5 با قیمت 500 دلار و PlayStation 5 Digital Edition با قیمت 400 دلار، ابتدا در کشورهای آمریکا، کانادا، مکزیک، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی در روز 12 نوامبر (22 آبان) و در بازارهای بقیه نقاط دنیا نیز در روز 19 نوامبر (29 آبان) عرضه می‌شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.