نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 12 آبان 1399
ساعت 15:00

سونی قصد دارد بازیکنان PS4 را تا چند سال آینده سرگرم نگه دارد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ جیم رایان رئيس پلی‌استیشن، اخیرا گفته که علیرغم عرضه کنسول جدید PS5، سونی برنامه دارد بازیکنان PS4 را هم تا چند سال آینده سرگرم و خوشحال نگه دارد.

سونی پس از عرضه چهار نسل کنسول‌های خانگی پلی‌استیشن و آماده شدن برای عرضه کنسول نسل بعدی PS5، تا به حال بارها از اعتقاد خود به نسل به نسل بودن این پلتفرم‌ها صحبت کرده بود. ایده نسلی بودن یک کنسول، به معنی عرضه یک سخت‌افزار واحد به مدت چند سال و عرضه بازی در طول سال‌های حیات آن کنسول است که تا به حال دنبال شده، و در نسل آینده نیز تکرار می‌شود. با وجود این اعتقاد، سونی اما نسل بعدی کنسول‌های خود را با تحولاتی شروع می‌کند که مهم ترین بخش آن، عرضه برخی بازی‌های انحصاری PS5 برای PS4 است. چنین اتفاقی هرگز در گذشته تکرار نشده بود و سونی به محض شروع نسل جدید، عرضه بازی جدید انحصاری برای کنسول قبلی را متوقف می‌کرد.

پیرامون این موضوع، جیم رایان مدیرعامل پلی‌استیشن اخیرا در صحبت‌های تازه‌ای گفته که PS4 تا چند سال پیش رو، اهمیت بسیار زیادی برای سونی دارد و شرکت مایل است به پشتیبانی از طرفداران و بازیکنان آن ادامه دهد.

طبیعتا افق دید و برنامه‌های بلندمدت ما در ارتباط با جامعه بازیکنان PS4 تغییراتی کرده که این هم عمدتا به خاطر اتفاقات شش ماهه اخیر بوده است. این از طرفی جامعه قدرتمندی است و تا سال‌های 2021، 2022 و ... آن‌ها همچنان اکثریت قریب به اتفاق بازیکنان پلی‌استیشن را تشکیل خواهند داد. به همین دلیل است که سرگرم و خوشحال نگه داشتن بازیکنان PS4 اهمیت بسیاری خواهد داشت. در مجموع وقایع شش ماه گذشته نشان داد که ما می‌توانیم چنین برنامه‌ای را داشته باشیم و تا پیش از شیوع بیماری کرونا چنین تصوری وجود نداشت.

سونی در ادامه سال 2020 و 2021، خبر از عرضه سه بازی PS5 برای PS4 داده که شامل Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، Sackboy: A Big Adventure و Horizon Forbidden West هستند. با توجه به این صحبت‌ها، به نظر می‌رسد که بازیکنان PS4 می‌توانند امیدوار به عرضه بازی‌های انحصاری بیشتری برای کنسول خودشان باشند.

کنسول‌های بازی PlayStation 5 با قیمت 500 دلار و PlayStation 5 Digital Edition با قیمت 400 دلار، ابتدا در کشورهای آمریکا، کانادا، مکزیک، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی در روز 12 نوامبر (22 آبان) و در بازارهای بقیه نقاط دنیا نیز در روز 19 نوامبر (29 آبان) عرضه می‌شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.