نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 22 آبان 1399
ساعت 18:00

سونی تا سه سال آینده عرضه عناوین بین نسلی PS4/PS5 را ادامه می دهد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ براساس صحبت‌های یکی از مدیران ارشد پلی‌استیشن، سونی قصد دارد تا روند عرضه عناوین بین نسلی PS4/PS5 را تا سه سال آینده نیز ادامه دهد.

سونی تاکنون تقریبا بین هر پنج تا هفت سال، یک نسل جدید از کنسول‌های خانگی پلی‌استیشن را عرضه کرده و پس از گذشت چهار نسل، به زودی شاهد عرضه PS5 نیز خواهیم بود. موضوع ثابت اکوسیستم پلی‌استیشن در طی همه این نسل‌ها، این بوده که کنسول قدیمی‌تر از دریافت بازی‌های فرست پارتی محروم می‌شد و بازی جدید انحصاری سونی فقط از طریق کنسول جدیدتر پلی‌استیشن قابل بازی بودند. این رویه، البته در طول نسل نهم تغییر می‌کند و با توجه به اعلام قبلی، سه بازی که قبلا انحصاری PS5 معرفی شده بودند یعنی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، Sackboy: A Big Adventure و Horizon: Forbidden West قرار است در دسترس بازیکنان PS4 هم قرار بگیرند. در این رابطه، حتی دو بازی Third party که قبلا انحصاری PS5 اعلام شده بودند، یعنی The Pathless و Bugsnax هم برای PS4 عرضه می‌شوند.

با توجه به تایید عرضه سه بازی فرست پارتی PS5 برای PS4، ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا سونی در ادامه هم از چنین الگویی پیروی خواهد کرد یا خیر. در این رابطه، البته جیم رایان قبلا گفته بود که سونی حداقل تا سال 2022 قصد دارد تا بازیکنان PS4 را هم خوشحال و سرگرم نگه دارد، با این حال او مشخصا اعلام نکرده بود که استراتژی سونی در زمینه عناوین فرست پارتی در PS4 به چه صورت خواهد بود. در همین رابطه، مصاحبه تازه Hideaki Nishino نائب رئیس SIE اشاره جالبی به موضوع داشته است. او در این رابطه گفت:

این موضوع شاید کار ساده‌ای نباشد که از همان روز اول اقدام به ساخت بازی با مشخصات PS5 کرد. برای مدت زمانی مشخص، ساخت بازی برای PS4 نیز ضرورت خواهد داشت. این فقط زمانی یک پلی‌استیشن خوب خواهد شد که شما یک سیستم خوب برای کار توسط بازیسازان ایجاد کنید تا بتوانند از توانایی‌های آن استفاده کنند، و به این ترتیب فکر می‌کنم که در آینده پتانسیل زیادی را شاهد باشیم.

در رابطه با پشتیبانی و سازگاری عقبرو، این موضوع برایمان مهم بود که عناوین PS4 را در PS5 نیز داشته باشیم. با این حال من روی سازگاری پیشرو هم اصرار زیادی داشتم و اینکه عناوین PS5 را روی PS4 هم داشته باشیم. برآورد ما این است که بازه زمانی انتقال از PS4 به PS5 می‌تواند تا سه سال طول بکشد و در این میان، این سوالات وجود دارد که بازیکن امکان خرید بازی در PS4 را داشته باشد یا خیر و اینکه این بازی‌ها در PS5 هم اجرا شوند یا خیر؟ این موارد سوالات مهمی هستند و به همین خاطر، ما از بازیسازان خواستیم که ساخت عناوین خودشان را با این پیش زمینه دنبال کننده که به صورت بین نسلی برای PS4 و PS5 در دسترس قرار بگیرند.

با در نظر گرفتن این صحبت‌ها، به نظر بازیکنان PS4 می‌توانند مطمئن باشند که عناوین انحصاری PS5 را حداقل تا سال 2023 روی کنسول خود دریافت خواهند کرد. گفتنی است که این یک تحول بزرگ از جانب سونی محسوب می‌شود؛ کمپانی که تا همین چند ماه پیش از اعتقاد خود به نسل به نسل بودن کنسول‌ها و عرضه بازی‌های جدید روی کنسول‌های جدید صحبت می‌کرد. در این رابطه البته مایکروسافت از ابتدا پشتیبانی عقبرو و پیشرو در کنسول‌های خود را تایید کرده بود و این موضوع، در کنار ادامه شیوع ویروس کرونا احتمالا از دلایل اصلی تغییر نظر سونی محسوب می‌شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.