نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 25 آبان 1399
ساعت 09:00

Rocket League در PS5 از نرخ فریم 120FPS پشتیبانی نمی کند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته Psyonix، بازی Rocket League به خاطر نحوه پشتیبانی از قابلیت Backward Compatibility در PS5 از نرخ فریم 120fps پشتیبانی نمی‌کند.

استودیو Psyonix اخیرا اعلام کرده که بازی Rocket League به زودی بروزرسانی‌های مخصوص نسل نهمی دریافت خواهد کرد، که این بروزرسانی‌ها البته روی همه پلتفرم‌ها اعمال نمی‌شوند. در این رابطه، گرچه Xbox Series X|S حالت 120FPS دریافت می‌کند، ولی در PS5 بازی با همان مشخصات checkerboard 4K با نرخ فریم 60FPS که در PS4 Pro هم اجرا می‌شود تجربه می‌شود. پیرامون این مسئله، Psyonix اخیرا گفته که این اتفاق به خاطر نحوه عملکرد Backward Compatibility در پلتفرم پلی‌استیشن 5 بوده است.

در سال جاری میلادی، هدف اصلی و تمرکز کلی تیم ما این بود که بازی Rocket League را به صورت free to play و رایگان دربیاوریم و البته بروزرسانی‌های بزرگ از جمله ویژگی‌هایی نظیر سیستم تورنمنت را به بازی اضافه کنیم. با در نظر گرفتن این کارها، ما باید تصمیمات سختی می‌گرفتیم که چه کارهای دیگری را می‌توان انجام داد. فعال کردن 120hz در Xbox Series X|S یک آپدیت جزئی و ساده است، با این حال فعال کردن این ویژگی در PS5 نیازمند پورت نسخه اولیه به صورت کامل است چون اصولا قابلیت backwards compatibility در این کنسول به این صورت عمل می‌کند. و خوب متاسفانه تیم ما امکان این کار را نداشت چون تمرکز اصلی ما در جای دیگری بود.

تا پیش از این برخی بازیسازان دیگر هم بودند که پیرامون نحوه پشتیبانی Backward Compatibility در PS5 نقدهایی داشتند. برای مثال بازی Maneater در کنسول‌های جدید ایکس‌باکس از قابلیت انتقال فایل‌های ذخیره پشتیبانی می‌کنند ولی این کار در PS5 امکان‌پذیر نیست. در این رابطه سازنده بازی تقریبا به دلیل مشابهی نظیر Psyonix اشاره داشت. همچنین Star Wars: Squadrons نیز در Xbox Series X|S از نرخ فریم 120 پشتیبانی می‌کند که چنین پشتیبانی در PS5 وجود ندارد، که به نظر می‌رسد این موضوع هم دلیل مشابهی داشته باشد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.