نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 27 آبان 1399
ساعت 15:00

ایکس باکس قطعا استودیوهای بیشتری خواهد خرید

1 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از تصاحب کمپانی بتزدا و همه استودیوهای زیرمجموعه آن، مایکروسافت گفته که «قطعا» استودیوهای بیشتری به این مجموعه اضافه می‌شوند.

مایکروسافت و ایکس‌باکس در جریان کمپین تبلیغاتی پیش از عرضه Xbox Series X|S، روزهای دشواری را پس از تاخیر خوردن بازی روز لانچ Halo Infinity پشت سر گذاشتند. علیرغم این موضوع، این روزها چندان طولانی نشد چون شرکت خبر از تصاحب 7٫5 میلیاردی کمپانی ZeniMax، مالک شرکت Bethesda به همراه همه استودیوها و فرنچایزهای زیرمجموعه آن را داد. این خبر بسیار بزرگ و متحول‌کننده‌ای بود چون بتزدا، یکی از ناشران اصلی صنعت گیم است و بازی‌های بسیار محبوب و پرفروشی را هم عرضه می‌کند؛ عناوینی که از این پس به صورت رایگان و از روز اول انتشار، دراختیار مشترکین سرویس Xbox Game Pass قرار می‌گیرند. در ارتباط با تصاحب اخیر و تصاحب‌های آینده، شرکت البته همیشه از باز بودن این چنین احتمالی صحبت کرده بود، با این حال مصاحبه اخیر فیل اسپنسر نشان می‌دهد که طرفداران ایکس‌باکس، قطعا شاهد خریداری استودیوهای بیشتر نیز خواهند بود.

اضافه شدن آن‌ها به مجموعه ایکس‌باکس به نظرم یک فرصت طلایی و فوق‌العاده خواهد بود تا آن‌ها به روند ساخت عناوین بزرگ شان ادامه دهند. فوق‌العاده‌ترین اتفاق این است که آن بازی‌ها، از همان روز اول عرضه به سرویس Game Pass اضافه می‌شوند و فکر می‌کنم که این برای بازیکنان شرایط خوبی ایجاد می‌کند. در رابطه با اینکه شرکت به سرمایه‌گذاری روی استودیوهای جدید و بازی های جدید ادامه می‌دهد یا خیر، باید بگویم که بله قطعا ما این روند را ادامه می‌دهیم. این موضوع اهمیت کلیدی دارد که کتابخانه خوبی از بازی‌های موجود در ایکس‌باکس را ایجاد کنیم. وقتی بتزدا رسما به مجموعه اضافه شود، ما تعداد استودیوهای خودمان را دو برابر می‌کنیم، و به سرمایه‌گذاری روی ساخت عناوین بزرگ هم ادامه می‌دهیم، تا درنهایت بازیکنان مختلف بتوانند بازی محبوب شان را در پلتفرم ما پیدا کنند.

با توجه به این صحبت‌ها، باید دید که ایکس‌باکس در ادامه کدام استودیوها را به مجموعه خود اضافه خواهد کرد. پیرامون ایکس باکس، البته باید توجه داشت که از نظر اسپنسر این برند دیگر فقط محدود به کنسول سخت‌افزاری بازی نیست و این پلتفرم حالا با توجه به سرویس Xbox Game Pass، در پی‌سی و حتی دستگاه‌های قابل حمل از طریق بازی به روش استریم در دسترس قرار می‌گیرد. با این حال پیرامون عرضه بازی‌های فرست پارتی شرکت برای دیگر پلتفرم‌ها، مایکروسافت تاکنون به صورت شفاف موضع‌گیری نکرده و باید دید که این بازی‌ها در آینده برای پلتفرم‌های رقیب نظیر پلی‌استیشن و نینتندو منتشر می‌شوند یا خیر.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.