نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 07 آذر 1399
ساعت 09:00

Google Stadia به ادامه سرویس خود متعهد است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته رئیس پلتفرم Stadia، این سرویس همچنان به ادامه کار خود متعهد است و درحال حاضر حدود 400 بازی برای پلتفرم در دست ساخت قرار دارد.

ایده بازی به روش استریمی گرچه چندان جدید نیست و از سال‌ها قبل نیز مطرح بوده است، با این حال از زمان معرفی پلتفرم Stadia توسط گوگل امیدواری‌ها درباره گسترش استفاده از این نوع دسترسی به بازی‌ها بسیار بیشتر از قبل شده بود. در این رابطه بسیاری از توسعه‌دهندگان نیز پشتیبانی خودشان را اعلام کردند و انتظار می‌رفت که سرویس استیدیا موفقیت‌های بزرگی را کسب کند. این اتفاق، البته هرگز صورت نگرفت و با مشخص شدن برنامه‌های گوگل در زمینه نحوه سرویس‌رسانی، قیمت‌ها، سرعت و کیفیت اینترنت موردنیاز و بسیاری موارد دیگر، استقبال از این سرویس بسیار پایین‌تر از حد انتظار بود. استیدیا همچنان از اهداف اولیه خود دور است و بازی‌های کمی برای آن منتشر می‌شود و به عقیده برخی از تحلیلگران، در مسیر تبدیل شدن به یکی دیگر از پروژه‌های شکست خورده گوگل قرار دارد.

در این رابطه، Jack Buser رئیس پلتفرم استیدیا اخیرا در مصاحبه‌ای این تحلیل‌ها را رد کرده و گفته که گوگل همچنان به ادامه دادن این سرویس متعهد هست. او در این رابطه گفت:

درحالی که گذشت این یک سال واقعا طولانی و زیاد به نظر می‌رسد، ولی باید بگویم که ما قرار است برای مدت طولانی حضور داشته باشیم. بخشی از این بازار به این موضوع ارتباط دارد که بازی‌ها زمان زیادی را برای تولید نیاز دارند و من باید این اطلاع را داشته باشم که استیدیا تا سه یا چهار سال دیگر در چه شرایطی خواهد بود. با در نظر گرفتن این دیدگاه طولانی مدت باید گفت که استیدیا می‌خواهد یک ماجراجویی برای همیشه باشد.

چیزی که الآن می‌توانم تایید کنم این است که ما نقشه راه ساخت حدود 400 بازی توسط 200 بازیساز را در دستور کار خود داریم. بنابراین وقتی که بازی‌ها در سال 2021 یا حتی بعدتر برای پلتفرم ما عرضه شدند، این زمانی خواهد بود که شما بیشتر از حالا درباره پلتفرم ما خواهید شنید. حالا باید این را هم درنظر گرفت که بازیسازان و بازی‌های بیشتری هم به تدریج در پلتفرم ما قرار می‌گیرند.

شنیدن خبر درباره برنامه طولانی‌مدت گوگل برای استیدیا گرچه در نگاه اول می‌تواند امیدوار کننده باشد، با این حال باید در نظر گرفت که درحال حاضر شرکت‌های بزرگ از جمله پلتفرم‌های شناخته شده نظیر Xbox که کتابخانه عظیمی از بازی‌ها را دراختیار دارند نیز حضور جدی در بازار استریم را شروع کردند. در این رابطه برای مثال حتی آمازون نیز سرویس مخصوص Luna را رونمایی کرده بود که ایده‌های دوستانه‌تری برای بازیکنان و خصوصا بازی‌سازان برای نشر بازی‌هایشان دارد. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که بازار بازی به روش استریم در ادامه راه چگونه مورد استقبال قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.