نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 12 آذر 1399
ساعت 12:00

یوبیسافت به دنبال رفع مشکل آپگرید عناوین فیزیکی PS4 به PS5 است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یوبی‌سافت اخیرا به بازیکنانی که مشکل آپگرید رایگان عناوین فیزیکی خود از PS4 به PS5 دارند وعده رسیدگی و رفع مشکل داده است.

یوبی‌سافت از جمله ناشران و بازیسازانی است که از چند ماه پیش وعده عرضه آپگرید رایگان تعدادی از بازی‌های نسل هشتمی خود به نسخه مخصوص نسل نهمی را داده بود. در این رابطه پس از عرضه کنسول‌های نسل نهمی نیز گزارش‌ها از پیگیری این وعده خبر می‌دادند و اینکه بازیکنان نسخه نسل هشتمی این عناوین، پس از اجرای این بازی‌ها در کنسول‌های نسل نهمی بروزرسانی‌های ویژه را به صورت رایگان دریافت می‌کردند. پیرامون این مسئله مدتی هست که برخی بازیکنان از پیدا شدن مشکل در این رابطه خبر می‌دهند.

با توجه به گزارش‌های کاربران در ردیت و البته انجمن رسمی یوبی‌سافت، بازیکنان بریتانیایی که نسخه فیزیکی بازی‌های تایید شده در PS4 را در اختیار دارند، با مشکل دریافت نشدن آپگرید رایگان در PS5 مواجه بوده‌اند. درحال حاضر بیشترین گزارش مشابه مربوط به دو بازی اخیر Watch Dogs: Legion و Assassin’s Creed Valhalla است که نسخه PS4 این بازی‌ها، در PS5 آپگرید نسل نهمی دریافت نمی‌کنند. پیرامون این مشکل، یوبی‌سافت به تازگی آن را تایید و وعده رسیدگی و رفع مشکل را داده است. شرکت همچنین اطمینان خاطر داده که امتیاز آپگرید رایگان همچنان برای این بازیکنان به رسمیت شناخته می‌شود و در این زمینه، شرکت وعده داده که بازیکنان منتظر خبرهای بعدی باشند.

برخلاف Xbox One و Xbox Series X که نسخه‌های مختلف هر کدام از این بازی‌ها در یک دیسک و درواقع در یک SKU عرضه می‌شوند، در PS4 و PS5 نسخه‌های فیزیکی به صورت مجزا از یکدیگر عرضه می‌شوند. در این زمینه البته بازی‌های فیزیکی PS4 نیز در PS5 اجرا می‌شوند و بسته به اعلام بازیساز امکان آپگرید رایگان/پولی به نسخه PS5 را هم دارند، با این حال SKU دو نسخه نسل هشتمی و نسل نهمی متفاوت است و در برخی بازی‌ها مشکلات مشابه را ایجاد کرده است. در این رابطه، البته با توجه به وعده بازیسازان مشکلات در دست بررسی و رفع قرار دارند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.