نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 19 آذر 1399
ساعت 12:00

Ghost of Tsushima برنده جایزه بازی سال از دید بازیکنان شد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ جف کیلی مجری و تهیه‌کننده رویدادهای سالانه The Game Awards، اعلام کرد که Ghost of Tsushima برنده جایزه بازی سال از دید بازیکنان شد.

در فاصله یک روز مانده تا شروع رویداد امسال، جف کیلی تهیه‌کننده و مجری قدیمی صنعت گیم و خالق رویدادهای سالانه جوایز بازی سال یا The Game Awards، اعلام کرده که بازی Ghost of Tsushima ساخته استودیو ساکر پانچ بیشتری رای را از جانب طرفداران به عنوان بازی سال از دید بازیکنان دریافت کرده است. گفتنی است که این بازی پس از سه دور رای‌گیری از طرفداران، حالا برنده جایزه Player's Voice Award سال 2020 شده است.

رویداد The Game Awards 2020 البته در روز 10 دسامبر برگزار می‌شود که در طی آن، ده‌ها بازی عرضه شده در سال 2020 یا حتی بازی‌های قدیمی که هنوز جامعه بازیکنان بزرگی دارند، در شاخه‌های مختلف برای کسب جایزه به رقابت می‌پردازند. این شاخه‌ها برای مثال شامل بهترین داستان، بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی متن و ... و البته درنهایت بهترین بازی سال هستند. نکته مهم پیرامون برندگان هر شاخه، این است که تنها 10 درصد رای بازیکنان عادی در انتخاب برنده نهایی نقش دارد، و 90 درصد باقی‌مانده نیز به رای منتقدین و هیئت داوران اختصاص پیدا می‌کند. علیرغم این قاعده، The Game Awards جایزه مخصوصی هم با عنوان Player's Voice Award دارد که منحصرا توسط بازیکنان و با رای آن‌ها تعیین می‌شود.

برخلاف دیگر شاخه‌ها، جایزه Player's Voice Award حالت عمومی‌تری دارد و کیلی نیز آمارهای مربوط به رقابت در این جایزه را منتشر کرده است. بر این اساس پس از چند دور رای‌گیری از بازیکنان و شرکت‌کنندگان، آخرین آمار منتشر شده نشان می‌دهد که بازی Ghost of Tsushima موفق به دریافت رای از 47 درصد بازیکنان، The Last of Us Part II با 33 درصد، Hades با 11 درصد، Doom Eternal با 7 درصد و Marvel's Spider-Man: Miles Morales نیز با 3 درصد در رتبه‌های اول تا پنجم دیده می‌شوند.

بازی Ghost of Tsushima، درحال حاضر به صورت انحصاری پلی‌استیشن 4 در دسترس قرار دارد. این بازی از طریق Backward Compatibility با نرخ فریم 60FPS و رزولوشن 4K در PS5 نیز قابل بازی است. شما می‌توانید نقد و بررسی اختصاصی بازی با امتیاز 8٫6 از 10 را نیز در بازی‌مگ مطالعه کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.