نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 25 آذر 1399
ساعت 18:00

OpenCritic در صفحه Cyberpunk 2077 پیام هشدار موقت قرار داده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ OpenCritic پیامی را در صفحه میانگین نمرات Cyberpunk 2077 قرار داده، که درباره مخفی کاری عمدی CD Projekt پیرامون مشکلات نسخه‌های کنسولی بازی هشدار می‌دهد.

بازی سایبرپانک 2077 پس از سال‌ها انتظار و چندین تاخیر سرانجام مدتی پیش برای میلیون‌ها طرفدار مشتاق عرضه شد، که مطابق پیش‌بینی‌ها عملکرد فروش چشمگیر و تحسین‌برانگیزی را هم به ثبت رساند. این بازی فقط هشت میلیون نسخه پیش‌فروش داشت که گفته شده در برخی موارد از جمله سریع‌ترین آمار فروش در تاریخ بازی‌های پی‌سی رکوردشکنی کرده است. علیرغم این آمارهای خوب، این بازی حواشی بسیار بزرگ و البته منفی را هم داشته است. مهم‌ترین جنجال کنونی پیرامون این بازی، به نسخه‌های کنسولی در PS4 و Xbox One مربوط است که عملکرد بسیار پایین‌تر از حد انتظار و متفاوت از تبلیغات قبل از عرضه را دارد. در این رابطه بازیکنان کنسولی این بازی، نقدها و اعتراضات گسترده‌ای ترتیب دادند، و به تازگی شرکت نیز از این بازیکنان عذرخواهی کرده است.

CD Projekt RED در متن پیام عذرخواهی، به نوعی رسما به پنهان‌کاری و عدم نمایش ویدیو از اجرای بازی نهایی در کنسول‌های نسل هشتمی اعتراف کرده بود، و به بازیکنان وعده داد که آن‌ها می‌توانند یا برای دریافت آپدیت‌های بعدی و رفع مشکلات تا چند ماه دیگر صبر کنند، و یا اینکه درخواست مرجوعی بازی خودشان را بدهند. گفتنی است که تقریبا همه نقدهای اولیه منتشر شده از بازی، براساس نسخه ارائه شده شرکت برای پلتفرم PC بود و این موضوع، در کنار عدم نمایش ویدیوهای تبلیغاتی از اجرای نسخه‌های نسل هشتمی می‌تواند نشان‌دهنده پنهان‌کاری عمدی شرکت و عرضه بازی در عین آگاهی از مشکلات فنی عظیم این نسخه‌ها باشد. در همین رابطه، وب‌سایت OpenCritic که یکی از مراجع شناخته‌شده درج نقدهای تخصصی و محاسبه امتیاز میانگین بازی‌ها است، اخیرا پیام هشدار بی سابقه‌ای را به صفحه این بازی در وب‌سایت خود اضافه کرده است.

با توجه به این گزارش، OpenCritic در پیام خود اشاره کرده که بین نسخه PC این بازی با نسخه‌های کنسولی تفاوت بسیار زیادی وجود دارد و براساس بررسی‌ها به نظر می‌رسد که CD Projekt RED از قصد و با آگاهی قبلی تصمیم به پنهان‌سازی واقعیات و مشکلات مربوط به نسخه PS4 و Xbox One بازی کرده است، و به منتقدان فقط اجازه استفاده از تصاویر و سکانس‌های از پیش رندر شده و با کیفیت را برای نقدهای مربوط به PS4 و Xbox One داده بود. OpenCritic در انتهای این پیام گفته که آن‌ها این بخش را در فوریه 2021 (حدود دو ماه دیگر) از صفحه بازی برمی‌دارند.

بازی Cyberpunk 2077 درحال حاضر برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، گوگل استیدیا و پی‌سی در دسترس قرار دارد. این بازی از طریق Backward Compatibility در کنسول‌های نسل نهمی نیز اجرا می‌شود، با این حال ورژن مخصوص نسل نهمی بازی قرار است در سال 2021 منتشر شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.