نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 03 دی 1399
ساعت 09:00

13 میلیون نسخه فروش Cyberpunk 2077 حتی با درنظر گرفتن مرجوعی ها

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ CD Projekt RED سازنده و ناشر Cyberpunk 2077 در گزارش جدید خود از فروش 13 میلیون نسخه از این بازی حتی با فاکتور گرفتن مرجوعی‌ها خبر داده است.

بازی شدیدا موردانتظار Cyberpunk 2077 سرانجام چند هفته پیش به صورت رسمی منتشر شد و اخبار و حواشی پیرامون آن نیز همچنان ادامه دارد. پیرامون این بازی که نقدهای منفی و اعتراضات بازیکنان نسخه‌های کنسولی، فضای خبری دوره پس از عرضه آن را احاطه کرده، اخیرا CD Projekt RED سازنده و ناشر بازی گزارش مهمی را درباره آمار فروش کنونی اعلام کرده است. گفتنی است که نسخه‌های کنسولی این بازی با مشکلات متعدد و آزاردهنده فنی مواجه هستند، و به همین خاطر سونی صفحه مربوطه به این عنوان را از فروشگاه PSN حذف و مایکروسافت هم پیام هشدار درباره کیفیت نازل تجربه آن در صفحه فروشگاه خود قرار داده است. لازم به ذکر است که هر دو شرکت، و همچنین حتی خود ناشر نیز شرایط مرجوعی و بازپرداخت هزینه خرید را به خریداران فراهم کردند.

پیرامون گزارش جدید CD Projekt، این شرکت گفته که علیرغم کمپین موفق Help Me Refund برای مرجوعی و بازپرداخت کامل هزینه‌ها به خریداران نسخه‌های کنسولی، فروش این بازی تا 20 دسامبر (30 آذر) و پس از فاکتور گرفتن مرجوعی‌ها به 13 میلیون نسخه رسیده است. به گفته شرکت، این آمار تخمینی براساس فروش نسخه‌های مختلف فیزیکی و دیجیتالی در همه پلتفرم‌های مقصد بوده و آمارهای مربوط به پس دادن بازی توسط بازیکنان از آن کسر شده است.

لازم به ذکر است که سایبرپانک 2077 تقریبا در سرتاسر نسل هشتم کنسول‌ها، یکی از موردانتظارترین عناوین صنعت گیم محسوب می‌شد و جامعه طرفداران بسیار مشتاق و فعالی نیز داشت. با توجه به این پیشینه، و همچنین آمار 8 میلیون نسخه پیش فروش بازی، آمار فروش 13 میلیونی بازی چندان هم جای تعجب ندارد. این بازی عملکرد قابل قبولی روی پلتفرم پی‌سی دارد و بازیکنان کنسولی نیز وعده دریافت آپدیت‌ها برای بهینه‌سازی و پایداری بیشتر را گرفته‌اند. همچنین دارندگان نسخه کنسولی امکان آپگرید رایگان به نسخه ویژه نسل نهمی را هم در سال 2021 پیدا می‌کنند، که وعده داده شد این نسخه‌ها قرار است از همه ویژگی‌های کنسول‌های جدید PS5 و Xbox Series X|S نیز استفاده کنند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.