نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 25 دی 1401
ساعت 09:00

پشتیبانی DualSense Edge با آپدیت 6.50 به PS5 اضافه شد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی به تازگی جدیدترین آپدیت فیرم‌ور کنسول PS5 را به اشتراک گذاشته که جدای از توضیحات همیشگی و ساده بهبود عملکرد سیستم، خبر از اضافه شدن پشتیبانی کنترلرهای پیشرفته‌تر DualSense Edge را نیز می‌دهد. به این ترتیب با دانلود و نصب Firmware Update نسخه 6.5، کنسول نسل نهمی سونی پیشاپیش آماده عرضه جهانی کنترلرهای مدرن و گران‌قیمت‌تر خود می‌شود.

پس از معرفی اولیه کنترلرهای DualSense Edge در اواخر سال گذشته میلادی، این دسته‌ها قرار است از روز 26 ژانویه (6 بهمن) و با برچسب قیمتی بالای 200 دلاری وارد بازارهای جهانی شوند. در این دسته که مشخصا برای PS5 و با زبان طراحی مشابه کنترلرهای استاندارد DualSense ساخته شده، دکمه‌های اضافی و قابلیت‌های سفارشی‌سازی متنوعی به کار گرفته شده است. این دسته‌ها قابلیت جداسازی آسان آنالوگ استیک با دکمه‌هایی ویژه، دکمه‌های پشتی اضافی و قابل مپینگ، تنظیم‌کننده ویژگی trigger دکمه‌های L2 و R2 و تنظیمات مربوط به dead zone نیز هست. این کنترلر در بسته‌بندی مخصوص، حاوی اتصال‌دهنده و کابل USB، و همچنین دو کلاهک استیک متفاوت عرضه می‌شود.

در ارتباط با انتشار فیرم‌ور آپدیت بعدی، در این مدت شایعات جالبی هم وجود داشته که برای نسخه 7.00 قرار است سرانجام پشتیبانی کامل از پلتفرم Discord به کنسول پلی‌استیشن 5 اضافه شود. همچنین براساس همین شایعات قرار است امکان تجربه استریمی بازی‌های نسل نهمی PS5 نیز با آپدیت 7.00 امکان‌پذیر شود. در حالی که همین گزارش‌ها از در راه بودن دوره آزمایشی بتا برای این نسخه در آینده نزدیک خبر می‌دهند، موعد عرضه نهایی آن را در ماه مارس 2023 (اسفند -  فروردین پیش رو) عنوان کردند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.