نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 25 دی 1401
ساعت 11:00

بازی Dead Space Remake ممکن بود امکان Pause کردن را حذف کند

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی Dead Space از همان زمان عرضه سال 2008 تابه‌حال به عنوان یکی از بهترین تجربه‌های علمی-تخیلی ژانر وحشت در دنیای گیم شناخته می‌شده است. به عنوان یکی از عناوین خاطره‌انگیز مشتاقان این ژانر، بازی درحال حاضر توسط تیم Motive Studio در حال بازسازی مجدد است و طبق برنامه قرار است حدود دو هفته دیگر نیز منتشر شود. پیرامون Dead Space Remake، اخیرا سازندگان بازی صحبت‌های جالبی را مطرح کردند و درباره شرایط و ایده‌هایی که در طول پروژه بازسازی مورد بحث قرار گرفت پرده‌برداری کردند.

در مصاحبه‌ای تازه با عوامل ساخت نسخه ریمیک Dead Space، جول مک‌میلان از کارگردان‌های بازی به این نکته اشاره کرد که یکی از ایده‌ها برای اینکه سطح وحشت در بازی حتی بیشتر از قبل هم باشد، این بود که بحثی درباره حذف کامل امکان Pause کردن یا توقف حین بازی مطرح شد. به گفته او، این ایده از اینجا مطرح می‌شود که برای مثال در برخی قسمت‌ها دیگر بازیکنان پس از اکشن‌های سنگین، نتوانند با توقف بازی نفسی تازه کنند.

در بازی‌های سبک وحشت، شما می‌توانید بازی را متوقف کنید و لحظاتی امنیت‌بخش داشته باشید. می‌توانید نفس تازه کنید و با ایجاد تاخیر به خودتان مهلت بدهید. این کار استرس و تنشی که برایتان پیش آمده را رفع می‌کند. اما حالا با وجود بازی‌های آنلاین، شما این تجربه را دارید که با ده‌ها بازیکن دیگر بدون وقفه بازی کنید و اینجا نمی‌شود روند بازی را برای همه دیگر بازیکنان متوقف کرد. فکر می‌کنم این ویژگی و حذف امکان توقف بازی، می‌تواند در عناوین ژانر وحشت تاثیر بسیار بیشتری داشته باشد. به این شکل که انگار واقعا هیچ وقت حس آسودگی و امنیت را در جریان بازی نخواهید داشت.

حتی تا همین دوره هم هنوز وقتی به تجربه این بازی‌ها می‌پردازم، حس پریشانی به من دست می‌دهد. پس شخصا واقعا دوست دارم که اینجا دکمه pause داشته باشم. با این حال شرایطی هم برای برخی بازیکنان هست و اگر واقعا بخواهید تجربه کاملا پراسترس بدون توقف و همیشه در آستانه ترس داشته باشید، حذف امکان توقف بازی می‌تواند گزینه خوبی باشد.

با وجود این توضیحات، البته باید توجه داشت که تیم سازندگان درنهایت از به‌کار بردن این ایده در بازی نهایی صرف نظر کردند. در اینجا اما این ایده‌ها از جهاتی هم وسوسه‌کننده است و این بخصوص درباره طرفداران پروپاقرص ژانر وحشت صدق می‌کند. عناوین زیادی بوده‌اند که گیم‌پلی تنش‌زای مداومی را ارائه می‌دهند و واقعا حذف کردن امکان توقف بازی می‌تواند به این میزان از تنش و استرس به شکل قابل توجهی اضافه کند. پیرامون همین بازی، سازندگان همچنین تایید کردند که بازی از ویژگی نقشه دوبعدی استفاده خواهد کرد، که برخلاف نسخه اورجینال و نقشه سه‌بعدی آن محسوب می‌شود.

Dead Space remake در روز 27 ژانویه (7 بهمن) برای Xbox Series X/S، PS5 و PC عرضه می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.