نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 27 دی 1401
ساعت 11:00

Nintendo Switch به پرفروش ترین کنسول خانگی فرانسه تبدیل شد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کنسول هیبریدی Nintendo Switch قطعا یکی از موفق‌ترین پروژه‌های کمپانی نینتندو بوده و در طول شش سال حیات خودش رکوردهای مختلفی را هم بر جای گذاشته است. پیرامون همین موضوع، به تازگی فاش شده که این پلتفرم رکوردشکنی جدیدی این بار در کشور فرانسه انجام داده است. با توجه به این گزارش که اولین بار از شبکه تلویزیونی BFMTV منتشر شد، نینتندو گفته که پس از فروش 987 هزار واحد نینتندو سوییچ در کشور فرانسه در طول سال 2022، حالا مجموع فروش آن در این کشور به 7.1 میلیون دستگاه رسیده است. باید توجه داشت که پرفروش‌ترین کنسول خانگی فروخته شده در تاریخ فرانسه، پلتفرم Wii بود که مجموعا 6.3 میلیون فروش داشت و رکورد تازه نینتندو سوییچ، درواقع این مقام را باز هم برای یک کنسول دیگر نینتندو در فرانسه جابجا کرده است.

لازم به ذکر است که گرچه این رکوردشکنی برای سوییچ هیجان‌انگیز است، ولی همچنان پرفروش‌ترین کنسول بازی فروخته شده در تاریخ فرانسه Nintendo DS خواهد بود که به عنوان یک کنسول قابل حمل، مجموعا 10.6 میلیون واحد در فرانسه فروش داشته است. به گفته Philippe Lavoué مدیر ارشد نینتندوی فرانسه، می‌توان تخمین زد که 10.5 درصد از جامعه فرانسه (با جمعیت حدود 67 میلیون نفر) مالک یک دستگاه نینتندو سوییچ هستند. او همچنین گفته که سری بازی پوکمون نیز با توجه به عرضه درخشان عناوین Pokemon Legends: Arceus، Pokemon Scarlet و Violet سال موفقی را در کشور فرانسه تجربه کرده است.

با توجه به آخرین آمار سراسری تا 30 سپتامبر (8 مهر)، کنسول نینتندو سوییچ جمعا در سراسر جهان 114.33 میلیون دستگاه فروش داشته است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.