نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 27 دی 1401
ساعت 16:00

تمجید اوکاموتو از سازندگان لهستانی بازی Silent Hill 2 Remake

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از مدت‌ها شایعه و گمانه‌زنی درباره احیا سری بازی‌های خاموش شده Silent Hill در طول تمام این سال‌ها، کونامی در اواخر سال 2022 رسما تایید کرد که با همکاری تیم‌های مختلف مشغول ساخت روی تعدادی بازی از این سری و البته تولید نسخه ریمیک از بازی Silent Hill 2 است. نکته جالب توجه پیرامون این پروژه، سپردن آن به استودیو کوچک و لهستانی Bloober Team بود که گرچه سوابق درخشان و آنچنانی نداشتند، اما در گذشته تجربه کار روی یک بازی ژانر وحشت از نوع روانشناسی یعنی The Medium را در کارنامه دارند. همچنین این تیم، عنوان شد که با مشارکت و همکاری مستقیم تعدادی از عوامل ساخت قدیمی سری از جمله Motoi Okamoto، Masahiro Ito و Akira Yamaoka این کار را دنبال می‌کنند، که قطعا با هدف حفظ وفاداری بازی جدید به نسبت بازی کلاسیک بوده است.

در مصاحبه‌ای تازه با عوامل ساخت قدیمی سری، اخیرا Motoi Okamoto تهیه‌کننده قدیمی سایلنت هیل به تمجید از استودیو Bloober Team پرداخته و گفته که حتی از تصورات اولیه‌ای که در شرکت و در ژاپن وجود داشت نیز اعضای این تیم را متعهد به هنر بازیسازی دیده است. او در رابطه با کار با اعضای این تیم چنین گفته است.

بازیسازان حاضر در Bloober Team واقعا در ساخت محیط‌ها خلاق عمل می‌کنند. شما حقیقتا می‌توانید حس و حالی که جیمز در این شهر مه‌زده قدم می‌زند را برای خودتان هم تجربه کنید. به نظرم آن‌ها در ساخت پس‌زمینه‌ها، محیط‌ها و اتمسفر واقعا فوق‌العاده هستند. اضافه بر این موضوع، آن‌ها تمرکز و توجه زیادی هم در ارتباط با گیم‌پلی مربوط به مبارزات به خرج می‌دهند و این باعث شده تا این بخش عمق بیشتری پیدا کند. در مجموع من اعضای این تیم را افرادی سختکوش دیدم که واقعا به سایلنت هیل عشق می‌ورزند.

پس از این، Masahiro Ito طراح هنری قدیمی سری نیز چنین گفت:

به شخصه از کیفیتی که در طراحی شهر و اتمسفر آن در Silent Hill 2 ساخته شده لذت می‌برم. این حس در من پیدا شده که آن‌ها به نسخه اورجینال احترام گذاشته‌اند و آن را به شکل خودشان در در نسخه مدرن و ریمیک آورده‌اند. در اینجا ما روی موضوع مه‌آلود بودن شهر تاکید داشتیم و دقیقا هم به همین شکل پیاده‌سازی شد. از صمیم قلب معتقدم که پروژه‌ای که درحال ساختش هستند به چیزی خارق‌العاده تبدیل می‌شود.

گفتنی است که خالق موسیقی متن مشهور سری یعنی Akira Yamaoka، حتی تا قبل از این پروژه و در بازی The Medium نیز سابقه همکاری با بلوبر تیم را داشته و حتی تعدادی از بازی‌های تیم را هم تجربه کرده است. او نیز درباره سازندگان نسخه ریمیک با تحسین صحبت کرده است.

به عنوان سازندگان بازی‌ها، ما حقیقتا می‌توانیم حس کنیم که آن‌ها تا چه میزان عاشق سایلنت هیل هستند. باید بگویم این حتی فراتر از عشق ورزیدن می‌رود و حسی که به من از کار با این تیم منتقل شده، احترام عمیقی است که آن‌ها به مجموعه دارند و این از همه انتظارات قبلی فراتر رفته است. به نظرم وقتی پروژه تکمیل شد، بازی نهایی به صورتی خواهد بود که واقعا روی آن فکر شده و متناسب با این عصر و دوره خواهد بود.

بازی Silent Hill 2 البته هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد و تایید شده که به مدت یک سال قرار است به صورت انحصاری کنسولی پلی‌استیشن باشد. در این ارتباط، البته مدیرعامل Bloober Team یعنی Piotr Babeno حدود چهار ماه پیش در اکتبر گذشته از وارد شدن فرایند ساخت به مراحل پایانی گفته بود، هرچند ذکر شد که مشخص شدن موعد انتشار کاملا بسته به تصمیم کونامی خواهد داشت.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.