نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 07 اسفند 1401
ساعت 11:00

عدم عرضه نسخه ایکس باکس Baldur’s Gate 3 به دلایل فنی است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در جریان رویداد اخیر State of Play سونی، بازی‌های زیادی نمایش پیدا کردند که در قالب نمایش گیم‌پلی جدید، مشخص شدن تاریخ عرضه، رونمایی و ... بودند. یکی از عناوین مهم این رویداد، تایید شدن انتشار نسخه PS5 بازی Baldur’s Gate 3 بود، عنوانی که تا پیش از این فقط عرضه نسخه PC آن تایید شده بود. نکته جالب درباره نمایش جدید این بازی، عدم اشاره به عرضه ایکس‌باکس برای آن بود، موضوعی که با پیگیری مشخص شد درست است و درحال حاضر فقط قرار است برای PS5 و PC عرضه شود. درباره دلیل این تصمیم، اخیرا سازندگان گفته‌اند که هیچ گونه توافق انحصار میان آن‌ها و سونی وجود ندارد و عدم انتشار نسخه ایکس‌باکس به دلایل فنی بوده است. یک نماینده از روابط عمومی Larian Studios در این رابطه چنین گفته است:

ما سوالات بازیکنان ایکس‌باکس را درباره اینکه آیا قرار است نسخه مخصوص این پلتفرم عرضه شود یا خیر دیده‌ایم. ما در استودیو نسخه ایکس‌باکس Baldur’s Gate 3 را برای مدتی در دست توسعه داشتیم، ولی در این مدت به مشکلات فنی برخورد کردیم که به طور مشخص، بازی در حالت کوآپ و split-screen در این پلتفرم با مشکل مواجه بود. ما هنوز مشغول کار روی نسخه ایکس‌باکس بازی هستیم، با این حال هنوز اطمینان‌خاطر نداریم که آن را معرفی کنیم. ما مایل هستیم تا وقتی که کاملا آماده عرضه یک تجربه مناسب از بازی برای ایکس‌باکس شویم چیزی اعلام نکنیم.

هیچ گونه توافق انحصار پلتفرمی وجود ندارد که ما را از عرضه Baldur’s Gate 3 برای ایکس‌باکس در روز و تاریخ مشخص منع کند. درصورتی که زمان آن فرا برسد و اطمینان از اینکه نسخه مربوطه با استانداردهای ما مطابقت داشته باشد، پلتفرم‌های جدیدتر برای عرضه بازی بر روی آن‌ها را اعلام خواهیم کرد.

بازی Baldur’s Gate 3 با توجه به اعلام فعلی، قرار است در روز 31 آگوست (9 شهریور 1402) برای هر دو پلتفرم PS5 و PC در دسترس قرار می‌گیرد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.