نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 02 فروردين 1402
ساعت 11:00

مایکروسافت 10سال را زمان کافی برای ساخت رقیب Call of Duty می داند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ گزارش تازه‌ای نشان می‌دهد که مایکروسافت در جریان مراحل بررسی قرارداد 69 میلیاردی خرید اکتیویژن بلیزارد در نهاد نظارتی CMA بریتانیا، پاسخ‌های جدیدی به سونی و پلی‌استیشن داده است. لازم به ذکر است که سونی به صورت جدی با این قرارداد مخالف است و انحصاری شدن یا عرضه با کیفیت پایین‌تر بازی‌های فرنچایز Call of Duty را که برای پلتفرم خود حیاتی عنوان می‌کند به عنوان دلیل اصلی مخالفت اعلام کرده است.

با توجه به گزارش جدید، مایکروسافت در پاسخ به اینکه آیا 10 سال زمان کافی برای سونی محسوب می‌شود و همچنین اینکه پایان این دوره، درواقع پایان کار این سری در پلی‌استیشن خواهد بود، به نهاد CMA گفته که سونی نیز می‌تواند مانند شرکت‌هایی نظیر انویدیا و نیننتندو، قرارداد 10 ساله برای عرضه بازی‌های Call of Duty بدون حذف محتوا و همزمان با عرضه ایکس‌باکس داشته باشد و این مدت زمان، فرصت کافی در اختیار آن‌ها می‌گذارد که رقیبی برای Call of Duty نیز تولید کنند.

از نظر مایکروسافت مدت زمان 10 ساله زمان کافی برای سونی به عنوان ناشر و پلتفرم‌دار پیشتاز این صنعت محسوب می‌شود تا بتواند رقیب و جایگزین برای سری Call of Duty تولید کند. این قرارداد 10 ساله می‌تواند به نسل بعدی کنسول‌ها نیز گسترش پیدا کند. علاوه بر این از نظر اجرایی نیز دسترسی به بازی ها فراتر از 10 سال خواهد بود، چون بازی‌های دانلود شده در سال‌های پایانی این قرارداد نیز همچنان تا زمان حیات کنسول و حتی پس از آن از طریق قابلیت backwards compatibility در کنسول جدیدتر نیز قابل تجربه خواهند بود.

سونی در گذشته نیز اهمیت بسیار بالای Call of Duty برای پلتفرم خود را از جمله مهم‌ترین دلایل مخالفت با خریداری شدن اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت دانسته و این موضوع را با جدیت به اطلاع نهادهای کنترل رقابت در سازمان‌های جهانی رسانده بود. به عقیده این شرکت، مجموعه Call of Duty عملا بی‌رقیب است و تلاش‌های مختلف برای ساخت جایگزین تاکنون نتیجه لازم را نداشته است. به این ترتیب با مالکیت پیدا کردن مایکروسافت به عنوان رقیب مستقیم سونی بر روی این فرنچایز، رقیب آن‌ها قدرت کاملی روی آینده آن به عنوان یک بازی Third-Party پیدا می‌کند که به زیان فضای رقابت دانسته شده است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.