نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 04 خرداد 1402
ساعت 09:00

رویداد PlayStation Showcase 2023 با نمایش عناوین مختلف برگزار شد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی مطابق اعلام قبلی، رویداد خبری و مهم PlayStation Showcase 2023 را شب گذشته برگزار کرد که در جریان آن از چندین بازی جدید و اطلاعات تازه از تعدادی از بازی‌های از قبل معرفی شده به نمایش گذاشته شدند. شما در ادامه اطلاعات و نمایش مرتبط با برخی از عناوین مهم این رویداد را مشاهده می‌کنید.

 

Marvel’s Spider-Man 2

تریلر رونمایی گیم‌پلی بازی Marvel’s Spider-Man 2 با معرفی شخصیت Kraven شروع می‌شود که در ادامه با گروه خود یعنی Hunters به نیویورک می‌رود. در ادامه نیز وقایع تریلر شش ماه بعد دنبال می‌شود که در آن پیتر پارکر با قدرت‌های جدید و لباس Symbiote در کنار مایلز مورالس ماموریت دیگری را دنبال می‌کنند. پیتر مشخصا رفتارهای جدیدی از خود بروز می‌دهد که ناشی از ارتباط او با Symbiote است. در اطلاعات تکمیلی مربوط به بازی، امکان glide کردن برای هر دو شخصیت در شهر نیویورک تایید شده است که با کمک ویژگی جدید Web Wings انجام می‌شود.

این بازی PS5 البته هنوز تاریخ عرضه دقیقی را مشخص نکرده و صرفا به «پاییز 2023» اشاره شده است. به گفته سازندگان، تاریخ عرضه دقیق بازی به زودی مشخص خواهد شد.

 

Alan Wake 2

یکی دیگر از نمایش‌های مهم رویداد اخیر PlayStation Showcase 2023 به تریلر رونمایی گیم پلی بازی Alan Wake 2 اختصاص داشت. این بازی که تاریخ عرضه نهایی خود را برای 17 اکتبر (25 مهر) تحت پلتفرم‌های PS5، Xbox Series X/S و PC مشخص کرده، در نمایش جدید خود بیش از همه روی ویژگی حضور دو شخصیت قابل بازی تاکید کرده است. با توجه به این تریلر، آلن ویک حالا در کنار شخصیت دیگر، Saga Anderson به عنوان یک مامور FBI وقایع تازه را دنبال خواهد کرد. برای این بازی، استودیو رمدی همچنین تایید کرده که عرضه دو بسته الحاقی بزرگ و پولی را نیز در برنامه دارد.

 

Helldivers 2

بازی Helldivers 2 به عنوان یک بازی لایوسرویس و چندنفره آنلاین در جریان رویداد اخیر پلی‌استیشن شوکیس به نمایش درآمد. این بازی که توسط استودیو Arrowhead Game Studios توسعه داده می‌شود، یک تجربه شوتر چندنفره است که البته پس از عرضه بازی اول Helldivers در سال 2015، مدت‌ها بود شایعه ساخت آن وجود داشت. تریلر رونمایی این بازی البته شامل سکانس‌های گیم‌پلی نیز هست که نشان از تحولات گسترده نسبت به بازی اول و دنبال شدن کار حالا به صورت شوتر سوم شخص است. این بازی البته تاریخ عرضه دقیقی ندارد ولی برای عرضه PS5 و PC در ادامه سال 2023 تایید شده است.

 

Phantom Blade Zero

یکی از سورپرایزهای برنامه اخیر PlayStation Showcase 2023 رونمایی از بازی جدید اکشن و نقش‌آفرینی Phantom Blade Zero محصول تیم S-Game بود. با توجه به نمایش این بازی، وقایع این عنوان ظاهرا ریشه‌های فانتزی و تاریک خواهد داشت و خصوصا از نظر گیم‌پلی با داشتن المان‌های steampunk و مبارزات سرعتی و انیمیشن‌های جالب، انتظارات زیادی را به عنوان یک IP جدید ایجاد می‌کند. با توجه به توضیحات سازندگان، این بازی البته تاریخ عرضه مشخصی ندارد، ولی قرار است برای PS5 و PC منتشر شود.

 

Assassin’s Creed Mirage

یوبی‌سافت سرانجام در جریان رویداد PlayStation Showcase 2023 از گیم‌پلی بازی موردانتظار Assassin’s Creed Mirage رونمایی کرد. این رونمایی که همراه با مشخص شدن تاریخ عرضه بازی برای 12 اکتبر (20 مهر) تحت پلتفرم‌های PS5، Xbox Series X/S، PS4، Xbox One و PC انجام شد، مطابق وعده قبلی قرار است بازگشتی به ریشه‌های اولیه سری یعنی گردش آزاد در دنیای جهان‌باز به وسعت یک شهر باشد. به این ترتیب این بازی وقایع خود را در شهر بغداد دنبال می‌کند که طبق گزارش‌های قبلی، قرار است از نظر عمق و محتوا پیشرفته‌تر از عناوین اول سری باشد. همچنین شخصیت قابل کنترل بازی نیز Basim خواهد بود که در جریان بازی Assassin's Creed Valhalla معرفی شده بود.

 

Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

کونامی در جریان رویداد اخیر پلی‌استیشن شوکیس 2023 سرانجام از بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater رونمایی کرد. این عنوان که مشخصا بازسازی/ریمیک کامل از بازی کلاسیک Metal Gear Solid 3 Snake Eater است، مدت ها بود از گوشه و کنار به صورت شایعه در خبرها مطرح بود و با توجه به رونمایی اخیر حالا رسما تایید شده است. رونمایی این بازی البته صرفا با همین نمایش CG و بدون گیم‌پلی بود و تاریخ عرضه‌ای نیز در این نمایش مشخص نشده است. با توجه به توضیحات تکمیلی سازندگان، این عنوان یک بازسازی کامل و البته وفادار به بازی اورجینال خواهد بود که جدای از گرافیک ارتقایافته شامل مکانیک‌های مدرن و تکامل‌یافته گیم‌پلی نیز می‌شود. همچنین عرضه این بازی جدای از PS5 برای Xbox Series X/S و PC نیز تایید شده است.

کونامی علاوه بر این رونمایی، شایعه دیگری را نیز تایید و بازی Metal Gear Solid Master Collection Vol. 1 را هم معرفی کرد. گفتنی است که این بازی به صورت کالکشن و برای پلتفرم‌های مدرن عرضه می‌شود، و شامل بازی های کلاسیک Metal Gear Solid، Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty و Metal Gear Solid 3: Snake Eater خواهد بود. به گفته کونامی، از این عنوان نیز در طی ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری منتشر می‌شود.

 

Final Fantasy 16

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شب گذشته پلی‌استیشن شوکیس مربوط به تریلر لانچ بازی Final Fantasy 16 بود. این بازی اکشن نقش‌آفرینی که کم تر از یک ماه دیگر در 22 ژوئن (1 تیر) و به صورت انحصاری PS5 عرضه می‌شود، تریلر لانچ اکشن و بزرگی را به نمایش گذاشت که در بخش هایی از آن سکانس‌های گیم‌پلی نیز دیده می‌شود.

 

Resident Evil 4 Remake VR Mode

حالت واقعیت مجازی یا VR Mode بازی Resident Evil 4 Remake که پیش از این البته تایید شده بود، در جریان رویداد اخیر PlayStation Showcase رونمایی شد. این حالت که قرار است به صورت رایگان برای دارندگان بازی در PS5 و تحت پلتفرم PS VR2 عرضه شود، همچنان تاریخ عرضه دقیقی پیدا نکرده و سازندگان در کپ‌کام به روند توسعه آن ادامه می‌دهند.

لازم به ذکر است که در جریان رویداد اخیر، البته نمایش‌ها از تعداد بازی‌های بیشتری به اشتراک گذاشته شد. عناوینی نظیر Street Fighter 6، بازی Dragon’s Dogma 2، بازی Fairgame$ به عنوان اولین بازی تیم فرست پارتی Haven و احیا بازی Marathon به عنوان یک تجربه آنلاین چندنفره توسط بانجی که برای پلتفرم‌های نسل نهمی و PC در دست ساخت است نیز تعدادی دیگر از رونمایی‌های مهم PlayStation Showcase 2023 بودند.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: خرداد 1402
    نظرها: 1
    تشکر: 1
    تشکرشده: 1
    کنسول‌های بازی:

    ضعیف ترین رویداد تاریخ پلی استیشن بود شاید
    انتظار چیا داشتیم از این نمایش و چی شد :TT:

    ‏yaamato از این نوشته تشکر کرده است.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: فروردين 1397
    نظرها: 38
    تشکر: 31
    تشکرشده: 29
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: EsiCR7
    ضعیف ترین رویداد تاریخ پلی استیشن بود شاید انتظار چیا داشتیم از این نمایش و چی شد :TT:

    دقیقا. اسم رویداد اگه State of Play بود قابل توجیه‌تر بود. بعد چند سال PlayStation Showcase ... یعنی بیان پشت سر هم بازیای فرست پارتی نشون بدن :bored:

    ‏EsiCR7 از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.