نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 22 مهر 1402
ساعت 11:00

فرایند خرید Activision Blizzard King توسط مایکروسافت تکمیل شد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از مدت‌ها کشمکش رسانه‌ای و حقوقی در فرایند معامله 68٫7 میلیارد دلاری خریداری Activision Blizzard King توسط مایکروسافت و اضافه شدن آن به زیرمجموعه ایکس‌باکس، مایکروسافت رسما از تکمیل شدن نهایی این معامله خبر داد. گفتنی است که این خبر و خوشامدگویی مایکروسافت به اکتیویژن بلیزارد کینگ، اندکی پس از خبر رسمی CMA اعلام می‌شود که سرانجام با تکمیل این خریداری موافقت کرد. گفتنی است که CMA بریتانیا عملا آخرین نهاد حقوقی بود که در سطح جهان با تکمیل این معامله مخالفت کرده بود ودر طول چند ماه اخیر، مایکروسافت با رایزنی‌های مختلف درنهایت موفق به جلب رضایت آن‌ها شد.

با توجه به این اتفاق تاریخی، فیل اسپنسر رئیس ایکس‌باکس اخیرا در Xbox Wire به اکتیویژن بلیزراد کینگ برای ورود به مجموعه ایکس‌باکس خوشامد گفته است.

به عنوان یک تیم واحد، ما یاد می‌گیریم، نوآوری می‌کنیم و به وعده خود در آوردن حس لذت بردن از بازی، به گستره بزرگ‌تری از بازیکنان ادامه می‌دهیم. ما برای رسیدن به این هدف، فرهنگ کاری را دنبال می‌کنیم که اجازه می‌دهد هر کسی بهترین کار خود را انجام دهد، همه افراد محترم شمرده می‌شوند و همگی در حول این تعهد ما قرار دارند که بازی کردن برای همه باشد.

در کنار یکدیگر ما دنیاها و داستان‌های جدیدی خلق خواهیم کرد، بازی‌های موردعلاقه بیشتری را به جاهای بیشتری می‌آوریم تا بازیکنان بیشتری به آن‌ها دسترسی داشته باشند. ما همچنین برنامه داریم که با گستره وسیع‌تری از بازیکنان تعامل داشته باشیم که مایلند بازی‌ها را روی محل‌های موردعلاقه‌شان مثل موبایل، استریم آنلاین و ... تجربه کنند.

خریداری اکتیویژن بلیزارد کینگ با هزینه 68٫7 میلیارد دلار، بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین معامله صنعت گیم تا به امروز محسوب می‌شود که با توجه به مقیاس عظیم آن و جابجایی تعدادی از IP های فوق محبوب و اصلی این بازار از یک ناشر مالتی‌پلتفرم به فرست پارتی در ایکس‌باکس، از همان ابتدا با اعتراضات گسترده‌ای هم از جانب رقبا مواجه شد. به هر ترتیب پس از حدود دو سال کشمکش حقوقی و رسانه‌ای در نقاط مختلف جهان، مایکروسافت در نهایت با قانع کردن نهاد تنظیم رقابت بازار بریتانیا یعنی CMA، آخرین مانع برای تکمیل این معامله را هم از پیش رو برداشت. گفتنی است که مهم‌ترین دلیل مخالفت CMA، نگرانی از غیررقابتی شدن بازار در حوزه بازی‌های استریم آنلاین بود که درنهایت با فروش حق توزیع استریم بازی‌های Activision Blizzard به شرکت یوبی‌سافت، CMA سرانجام و با اکراه حکم به تایید معامله داد.

درحالی که انتظار می‌رود به تدریج بازی‌های مختلف کاتالوگ Activision Blizzard به سرویس گیم پس اضافه شوند، در این رابطه البته رسما اعلام شده که بازی‌های بزرگ سال نظیر Diablo 4 یا Call of Duty: Modern Warfare 3 امسال در این سرویس قرار نمی‌گیرند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.