نویسنده: علیرضا رسولیان پنج شنبه، 05 بهمن 1402
ساعت 20:30

مایکروسافت ۱٬۹۰۰ کارمند بخش بازی خود را اخراج کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ زیرمجموعه‌های بخش بازی مایکروسافت به‌صورت ناگهانی و غیرمنتظره با تعدیل نیروی گسترده مواجه شدند.

سال ۲۰۲۳ میلادی برای توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی سال بسیار تلخی بود و تعدیل‌های متعددی در طول آن اتفاق افتاد. این‌طور که به نظر می‌رسد، سال ۲۰۲۴ از این نظر قرار است حتی بدتر از سال قبلی باشد. در حالی که هنوز کمتر از یک ماه از شروع سال جدید میلادی می‌گذرد، هزاران شغل دیگر با تصمیم جدید مایکروسافت از دست رفتند.

سایت IGN به‌تازگی گزارش داد که ۱٬۹۰۰ کارمند بخش بازی مایکروسافت (که در مجموع حدود ۲۲ هزار کارمند داشت) اخراج می‌شوند. فیل اسپنسر در مقام مدیر عامل بخش گیمینگ مایکروسافت نیز اخیراً با یادداشتی که برای کارمندان این بخش فرستاده است، تأکید کرده که این تصمیم بعد از توافق اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت بر سر یک استراتژی و برنامه‌ی اجرایی با هزینه‌ی پایدار برای این دو کمپانی اتخاذ شده است. تصمیمی که در نهایت منجر به اضافی تلقی شدن شغل‌های متعددی در استودیوهای زیرمجموعه‌ی ایکس باکس، اکتیویژن بلیزارد و زنیمکس (ZeniMax) شد. فیل اسپنسر در یادداشت جدید خود اذعان کرد:

کمی بیش از سه ماه از پیوستن تیم‌های اکتیویژن (Activision)، بلیزارد (Blizzard) و کینگ (King) به مایکروسافت می‌گذرد. همان‌گونه که در سال ۲۰۲۴ پیش می‌رویم، رهبری بخش گیمینگ مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد متعهد به هم‌سویی با یک استراتژی و یک برنامه‌ی اجرایی با ساختار پایدار هزینه هستند که از تمامیت تجارت روبه‌رشد ما پشتیبانی کند. با یکدیگر، اولویت‌ها را تعیین کرده‌ایم، زمینه‌های هم‌پوشانی را شناسایی نموده‌ایم و اطمینان حاصل کرده‌ایم که همگی در بهترین فرصت‌ها جهت رشد هم‌سو هستیم.

به‌عنوان بخشی از این پروسه، تصمیم دردناکی گرفتیم که ۱٬۹۰۰ نفر از تعداد نیروی کار تیم ۲۲ هزار نفری خود را کاهش دهیم. من و تیم رهبری بخش بازی [مایکروسافت] متعهدیم که این فرآیند را تا حد امکان متفکرانه دنبال نماییم. افرادی که به‌صورت مستقیم تحت تأثیر این تعدیل‌ها قرار می‌گیرند، همگی در موفقیت تیم‌های اکتیویژن بلیزارد، زنیمکس مدیا و ایکس باکس نقش مهمی داشته‌اند و باید نسبت به هر آن‌چه که در این‌جا انجام داده‌اند، مفتخر باشند. ما از بابت همه‌ی خلاقیت، اشتیاق و فداکاری‌ای که به بازی‌هایمان، بازیکنان و همکارانمان تقدیم کرده‌اند سپاسگزاریم.

فیل اسپنسر در پایان صحبت‌هایش ذکر کرد که تمامی این کارمندان به‌زودی مزایای پایان کار خود را به‌صورت کامل دریافت خواهند کرد. مایکروسافت نیز قصد دارد از این پس بر روی زمینه‌هایی سرمایه‌گذاری کند که به رشد کسب‌وکار این کمپانی کمک کرده و از استراتژی بزرگ آن‌ها برای ارائه‌ی بازی‌های بیشتر به بازیکنان بیشتر، پشتیبانی کند.

به این ترتیب، مایکروسافت نیز به فهرست بلندبالای کمپانی‌هایی نظیر یونیتی (Unity)، Riot Games و People Can Fly اضافه می‌شود که بلافاصله با شروع سال ۲۰۲۴ میلادی، اقدام به تعدیل نیروی گسترده کرده‌اند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.