نویسنده: علیرضا رسولیان سه شنبه، 17 بهمن 1402
ساعت 21:30

نینتندو سوییچ به پرفروش‌ترین کنسول تاریخ ژاپن تبدیل شد!

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با آماری که کمپانی نینتندو اخیراً اعلام کرده است، نینتندو سوییچ توانسته تبدیل به پرفروش‌ترین کنسول تاریخ در کشور ژاپن شود.

طبق گزارش مالی جدید نینتندو، فروش بین‌المللی کنسول نینتندو سوییچ به ۱۳۹٫۳۶ میلیون دستگاه رسیده است. این کمپانی همزمان با اعلام مجموع فروش کنسول هیبریدی خود، جزئیات فروش این دستگاه در مناطق و کشورهای مختلف را نیز به اشتراک گذاشت.

با توجه به این گزارش مالی، کنسول نینتندو سوییچ در کشور ژاپن تاکنون ۳۳٫۳۴ میلیون دستگاه به فروش رفته است، دستاوردی که سوییچ را تبدیل به پرفروش‌ترین کنسول بازی تاریخ این کشور می‌کند. رقبای قبلی سوییچ در ژاپن، کنسول‌های نینتندو DS (با فروش ۳۲٫۹۹ میلیون دستگاه) و گیم بوی / گیم بوی کالر (با ۳۲٫۴۷ میلیون دستگاه) بودند.

باید به این نکته توجه داشت که این ارقام مربوط به بازار کشور ژاپن هستند و کنسول نینتندو سوییچ، همان‌طور که اشاره شد، تا آخر سال ۲۰۲۳ میلادی موفق به فروش ۱۳۹٫۳۶ میلیون دستگاه شده است. این فروش جهانی، کنسول نینتندو سوییچ را بعد از پلی استیشن 2 (با فروش بیش از ۱۵۵ میلیون دستگاه) و نینتندو DS (با فروش بیش از ۱۵۴ میلیون دستگاه) تبدیل به سومین کنسول پرفروش تاریخ می‌کند.

طی هفته‌های اخیر شایعات فراوانی پیرامون کنسول بعدی نینتندو و احتمال بالای عرضه‌ی آن در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ مطرح شده است. با این حال، حتی اگر نرخ فروش کنسول نینتندو سوییچ بعد از عرضه‌ی کنسول جدید این کمپانی با افت فاحشی نیز مواجه شود، همچنان سوییچ شانس دست‌یابی به رتبه‌های بالاتر لیست پرفروش‌ترین کنسول‌های تاریخ را دارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.