نویسنده: علیرضا رسولیان شنبه، 21 بهمن 1402
ساعت 13:00

فروش بازی Assassin’s Creed Nexus VR مطابق انتظارات ظاهر نشده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ این‌طور که به‌نظر می‌آید، فروش بازی Assassin’s Creed Nexus VR برای یوبی‌سافت ناامیدکننده بوده است.

در ماه نوامبر سال ۲۰۲۳ بود که سری اساسینز کرید با بازی Assassin’s Creed Nexus VR به دنیای واقعیت مجازی راه پیدا کرد و یک عنوان اکشن-ماجراجویی با بهره‌مندی از ریشه‌های مخفی‌کاری و پارکور این مجموعه را در قالب واقعیت مجازی ارائه داد. اگرچه این بازی با واکنش مثبت منتقدان مواجه شد و در حال حاضر از امتیاز ۷۸ در سایت متاکریتیک بهره می‌برد، اما این موضوع ظاهراً در فروش بازی تأثیر چندانی نگذاشته است.

در جریان پرسش‌و‌پاسخ و گزارش مالی اخیر یوبی‌سافت، ایو گیلموت به‌عنوان مدیرعامل این کمپانی در پاسخ به سوالی که پیرامون هدست‌های واقعیت مجازی نظیر متا کوئست یا اپل ویژن پرو مطرح شده بود، به توضیح برنامه‌های یوبی‌سافت در این زمینه پرداخت. طبق گفته‌های ایو گیلموت، یوبی‌سافت قصد ندارد که در حوزه‌ی بازی‌های واقعیت مجازی سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهد و دلیل اصلی این موضوع، فروش ناامیدکننده‌ی بازی Assassin’s Creed Nexus VR محسوب می‌شود. ایو گیلموت در این رابطه گفت که اگرچه این بازی فروش چندان بدی نداشته است و همچنان به فروش خود ادامه می‌دهد اما یوبی‌سافت فکر می‌کرد که سودآوری این بازی بیشتر باشد. به همین خاطر، این کمپانی فرانسوی نمی‌خواهد سرمایه‌گذاری بیشتری در این حوزه انجام دهد، چرا که واقعیت مجازی هنوز با استقبال خوبی روبه‌رو نیست و باید به محبوبیت بیشتری برسد.

ایو گیلموت ضمن تعریف از هدست ویژن پرو اپل و قابلیت‌های جذابش، ابراز کرد که یوبی‌سافت در حال حاضر به واقعیت مجازی به‌عنوان تجارتی نگاه می‌کنند که باید آن را تحت نظر داشته باشد اما تا وقتی که این تجارت به اندازه‌ی کافی رشد نکند، از طرف این کمپانی نیز بر روی آن سرمایه‌گذاری زیادی انجام نخواهد شد.

با توجه به صحبت‌های جدید مدیرعامل یوبی‌سافت، به‌نظر می‌رسد که این کمپانی در آینده توجه‌ی کمتری به واقعیت مجازی نشان خواهد داد و حتی اگر تجربه‌های جدیدی را هم در این زمینه ارائه کند، بعید است که شاهد مقیاسی در حد و اندازه‌ی بازی Assassin’s Creed Nexus VR باشیم.

یوبی‌سافت در سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام کرد که یک بازی واقعیت مجازی از سری اسپلینتر سل (Splinter Cell) در دست ساخت دارد اما چند سال بعد از این خبر، چنین پروژه‌ای به‌طور کلی لغو شد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.