نویسنده: م.حافظ چهارشنبه، 10 آبان 1396
ساعت 13:07

پیش‌بینی برابری روند فروش نینتندو سوئیچ با Wii اورجینال

5 از 5

پیش‌بینی کمپانی نینتندو درمورد روند فروش نینتندو سوئیچ

در حال حاضر کنسول Nintendo Switch یک موفقیت مسلم به شمار می‌رود که در مدت زمان 6 ماه پس از عرضه اش، حدود 7.5 میلیون نسخه فروش داشته است و کمپانی نینتندو پیش‌بینی کرده که آمار فروش آن تا آخر سال مالی جاری (31 مارس 2018 برابر با 11 فروردین 1396) به 16.74 میلیون نسخه برسد. در این صورت فروش نینتندو سوئیچ در مدت زمان یک سال پس از عرضه اش از فروش کلی Wii U پیشی خواهد گرفت و حتی فراتر از 50 درصد فروش کلی Xbox One خواهد رفت.

کمپانی نینتندو بر مبنای روند فروش دستگاه نینتندو سوئیچ تا این لحظه، متذکر شده که این کنسول شاید به سطح فروش مشابه Wii اورجینال برسد که بیش از 100 میلیون نسخه در سراسر دنیا فروش داشت. کمپانی نینتندو چند نمودار در این رابطه به اشتراک گذاشته که قیاس گیری و تخمین زنی های آنها را در رسیدن به این نتیجه گیری نشان می‌دهد. آمار فروش نینتندو سوئیچ تا حدودی دنباله رو و اندکی مشابه فروش Wii اورجینال در مدت زمان مشابه است؛ باید در نظر داشت که Wii اورجینال در تعطیلات آخر سال عرضه شد و از بازار خوب زمان تعطیلات بهره مند گردید. شرایطی که نینتندو سوئیچ هنوز از آن بی بهره است.

اگر نینتندو سوئیچ موفق شود به میزان فروش مد نظر کمپانی نینتندو برسد، در آن صورت این کنسول از Wii اورجینال پیشی خواهد گرفت و رسماً به سریع ترین کنسول فروخته شده در تاریخ این کمپانی تبدیل خواهد شد؛ البته این موضوع تا حدی غیر قابل باور است.

نظر شما چیست؟ آیا فکر می‌کنید که نینتندو سوئیچ از  Wii پیشی خواهد گرفت؟ یا فکر می‌کنید این موضوع خیلی خوشبینانه است؟

تفسیر نمودار 1: این نمودار روند فروش نینتندو سوئیچ را پس از عرضه اش در بازار امریکای شمالی نشان می‌دهد. در قسمت بالا آمار فروش این کنسول و همچنین Wii و Wii U در سال اول عرضه شان نشان داده شده است. کنسول های Wii و Wii U در تعطیلات آخر سال عرضه شده اند و توجه به این موضوع که نینتندو سوئیچ در زمانی کاملاً متفاوت با زمان عرضه آنها یعنی در ماه مارس (اسفند) عرضه شده، بسیار مهم است. هم اکنون به نظر می‌رسد که آمار فروش سوئیچ در تعطیلات آخر سال 2017 بتواند به Wii برسد.

تفسیر نمودار 2: این نمودار روند فروش نینتندو سوئیچ را در بازار اروپا نشان می‌دهد. در این نمودار هم مانند نمودار بالا، روند فروش سوئیچ به سمت نمودار روند فروش Wii متمایل است.

123

تفسیر نمودار 3: این نمودار روند فروش نینتندو سوئیچ را در بازار ژاپن نشان می‌دهد. مشهود است که میزان فروش این کنسول در ژاپن نیز افزایش داشته است. با توجه به کمبود موجودی کنسول نینتندو سوئیچ در منطقه و تقاضای جهانی بیش از حد انتظار، اگر این مشکل وجود نداشت مطمئناً آمار فروش بسیار بیشتر و رشد بیشتری را شاهد بودیم.

125

م.حافظ | اخبار | 01/11/2017
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.